STROŽI PRAVILNIK ILI MANJAK NOVCA? Sustav inzistira na inkluziji, a ne prati potrebe djece s teškoćama u razvoju

Nameću se brojna pitanja, poput onog zbog čega je uopće djeci jedne godine dodijeljen pomoćnik, da bi se u samo godinu dana zaključilo da im pomoć u učenju nije potrebna

 

Krajem prošlog tjedna Ministarstvo znanosti i obrazovanja pozitivno je riješilo zahtjeve za pomoćnike u nastavi za četvero pulskih učenika, troje učenika ponovno je dobilo odbijenicu, dok se za jednog traži dopuna dokumentacije.

Kako je objavio Glas Istre (glasistre.hr), mnogi roditelji, čijoj je djeci zbog teškoća u razvoju proteklih godina bio dodijeljen pomoćnik u nastavi u osnovnoj školi, ostali su nemalo iznenađeni kad su ih iz škola sa završetkom protekle nastavne godine obavijestili da od iduće godine više nemaju pravo na pomoćnika. I to baš kad kreću u puno zahtjevniji peti razred, gdje ih čeka opsežnije gradivo i predmetni nastavnici. Iz škole su im objasnili da je postrožen pravilnik, odnosno kriteriji po kojima se pomoćnik dodjeljuje pa su djeca s objektivnim poteškoćama ostavljena da se sama snalaze u novoj školskoj godini.

Zbog navedenog nameću se brojna pitanja, poput onog zbog čega je uopće djeci jedne godine dodijeljen pomoćnik, da bi se u samo godinu dana zaključilo da im pomoć u učenju nije potrebna. Tko je to donio zaključak da se njihovo zdravstveno stanje naglo popravilo? Ili kako je nadalje ustvrdio Glas Istre, možda je posrijedi nedostatak novca pa se djeci, na polovici pučkoškolskog obrazovanja, sasvim neozbiljno i nepedagoški uskraćuje stručna pomoć? Sve su to opravdana pitanja roditelja, ali i cijele okoline, na koje odgovori trebaju tek doći.

Glas Istre je istražio pa je pokušao dobiti odgovore na pitanja o uskrati pomoćnika u Gradu Puli, ali i nadležnom Ministarstvu znanosti i obrazovanja bez čijeg odobrenja Grad ne može dodijeliti pomoćnike. Naime, kako je pojašnjeno, prema Pravilniku o pomoćnicima u nastavi i stručnim komunikacijskim posrednicima koji je Vlada donijela lanjskog studenog, za uključivanje pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika za učenike s teškoćama u razvoju osnovnih i srednjih škola potrebna je prethodna suglasnost Ministarstva. Stručne službe i stručna povjerenstva osnovnih škola, uredi državne uprave i osnivači dužni su postupati prema ovom Pravilniku.

Iz Grada Pule odgovoreno je proteklog tjedna da su postupili u skladu s Pravilnikom i odlukom Ministarstva pa pomoćnika nije dobilo desetoro pulskih osnovaca. Među njima je šest onih koji su prethodnih godina imali pomoćnika, dok za četvero, koji ranije nisu imali pomoćnika, zahtjev nije odobren. Roditelji su se, nakon uskrate, žalili putem matičnih škola. U Gradu je također rečeno da je Ministarstvo oformilo povjerenstvo koje će ponovno pregledati sve pristigle zahtjeve za koje su osnivači, u ovom slučaju Grad Pula, dobili uskratu te provjeriti opravdanost neodobrenih zahtjeva.

- I doista, pozitivno su riješeni zahtjevi za četvero učenika: iz Ministarstva je proteklog petka u Grad stigao dopis kojim se odobravaju pomoćnici za dvoje učenika te još jedan pomoćnik za dvije učenice. Asistenti, pak, nisu odobreni za troje učenika, dok se za jednog đaka traži dopuna dokumentacije – konstatirano je.

Ujedno je napomenuto od strane Grada da je, izuzev Škole za odgoj i obrazovanje, koja je zatražila pomoćnika za skupinu učenika, prošle školske godine deset učenika imalo po jednog asistenta. Jednak broj zatražen je i ove godine, ali je Ministarstvo dalo suglasnost za jednog pomoćnika za skupinu od dvoje učenika. Tako su dva učenika OŠ Centar dobila jednog asistenta, dok je u OŠ Monte Zaro na šest učenika troje pomoćnika. U potonjoj školi naknadno je dodijeljen još jedan asistent za dva učenika.

Sve u svemu, pravilnici se postrožuju – iz kojeg razloga nije još uvijek jasno, inzistira se na inkluziji, a tko vodi brigu o samoj djeci s teškoćama u razvoju, kao i o srednjoškolcima, studentima? Tako dugo dok se ne uzmu u obzir njihova stanja, dijagnoze i prilagodba svakom pojedincu, i to na razini cijele zemlje, od osnovne škole sve do fakulteta, neće se moći govoriti o uspješnom provođenju pomoći za iste.

Klaudija Klanjčić

 

Povezane vijesti