Invaliditet me vezao za kuću, a time je i moja financijska situacija više nego jadna

PITANJE: V. Z. (28) Ne razmišljam previše o tome što ću pojesti, a to mi se odražava na ionako lošem zdravlju. Živim na selu, ali ne volim povrće.

 

Majka me opet počela upozoravati kako mi s dolaskom zime imunitet potpuno padne i tjera me jesti sve i svašta što ne volim. Invaliditet me vezao uz kuću, a time je i moja financijska situacija slaba ili bolje rečeno – više nego jadna. Koje povrće mi možete preporučiti? Naravno, dostupne mojim financijskim mogućnostima. Priznajem i sam se bojim zime i slabosti koju tada osjećam.

ODGOVOR: Zeleno lisnato povrće kao što su raštika, blitva i špinat su dostupni, a njihove dobrobiti za čovjekov organizam su višestruke. Ovo povrće izuzetno je bogato luteinom, jakim antioksidansom koji štiti ćelije od oštećenja uzrokovanih slobodnim radikalima. Sve veći broj istraživanja pokazuje da je lutein, zahvaljujući svojim antioksidacijskim svojstvima, od izuzetnog značaja u očuvanju zdravlja očiju, srca, grlića maternice, te u jačanju odbrambene funkcije imunološkog sistema.

Blitva osigurava nutrijente koji mogu povoljno regulirati visoki krvni tlak te blagotvorno utječe na kardiovaskularno zdravlje. Posebno se preporuča za ublažavanje grčeve u mišićima, te osobama koje imaju problema s čestim glavoboljama. Blitva spada u niskokalorične namirnice pa se smatra idealnom namirnicom za održavanje tjelesne težine. Ako želite biti dugo siti, pojedite 200 grama blitve i glad ne biste trebali osjećati čak pet sati! Iako je nutritivno vrlo vrijedna namirnica, špinat krije i opasnosti. Špinat pripremajte uvijek neposredno prije konzumiranja jer se jednom termički obrađen špinat ne smije ponovno zagrijavati zbog stvaranja nitrita koji se djelovanjem bakterija u debelom crijevu pretvaraju u nitrozamine koji djeluju kancerogeno. Stoga je vrlo važno imati na umu da je špinat bolje pojesti hladan nego ga podgrijavati.

Raštika djeluje na popravljanje problema s visokim krvnim tlakom, jačanje kostiju, odlična je za dodatak kalcija onima koji ne mogu jesti mliječne proizvode, trudničku prehranu radi visoke razine folne kiseline, poboljšavanje živčanog sustava fetusa, smanjivanje rizika bolesti srca i poboljšavanje zdravlja očiju. Raštika je bogata i flavonoidom maempferolom – to je jedan od flavonoida koji će pomoći ženama u prevenciji raka jajnika. Istraživanja pokazuju da žene imaju 40 posto manje šanse da dobiju rak jajnika ukoliko unose dovoljno ovih flavanoida. Osim u raštiki, ovo možete pronaći i u zelenom čaju, luku, brokulama, poriluku i špinatu.

In Portal