Mislim da moj invaliditet nema veze sa stanjem koje mi se ponavlja svake godine u ovo vrijeme

PITANJE: L. O. (22) Već s početkom proljeća kod mene je primjetan stalan umor, spava mi se i osjećam kao da mi je netko izvukao svu energiju.

 

Imam neuobičajene reakcije ljutnje i gubim strpljenje za svaku sitnicu koja me inače ne smeta. Mislim da moj invaliditet nema veze sa stanjem koje mi se ponavlja svake godine u ovo vrijeme. Koje vježbe bi mi preporučili za podizanje raspoloženja? Može li se proljetni umor spriječiti ili barem ublažiti? Trebam li mijenjati neke životne navike i koje?

ODGOVOR: Proljetni umor nije bolest, već normalna fiziološka pojava. Prvi znakovi proljetnog umora su gubitak apetita, nesanica, stalan umor, nedostatak optimizma, gubljenje smisla za humor i općenito loše raspoloženje. Ovaj sindrom povezan je s neravnotežom u tijelu i slabljenjem imuniteta koji se javlja nakon dugih zimskih mjeseci, odnosno zbog prilagodbe tijela na nove vremenske uvjete.Umor ponajprije proizlazi iz svakodnevnih navika i odnosa prema vlastitom zdravlju. 

Organizmu će u proljeće posebno dobro doći kratkotrajni post ili dobro osmišljen program detoksikacije, koji uključuje dovoljno svježeg voća i povrća i tekućine u obliku vode, bistrih juha i svježe iscijeđenih sokova te dodataka prehrani koji služe izlučivanju skupljenih toksina iz organizma.

Preporučljivo je jesti hranu niskog glikemijskog indeksa da bi se spriječila nagla hipoglikemija i umor koji je prati. Poželjno je izbaciti bijeli kruh, tjesteninu i proizvode od bijelog pšeničnog brašna, a zamijeniti ih integralnim, cjelovitim žitaricama, koje zbog sadržaja prehrambenih vlakana sporije otpuštaju šećer u krv.  

Bavljenje sportom poboljšava kvalitetu spavanja. Najbolji sport za sprečavanje proljetnog umora su aerobne vježbe, kao što su sporo trčanje, pilates, joga, tai chi i slično. Dobro je što proljetni umor možete ublažiti ako ne i izbjeći, ali samo ako na vrijeme promijenite dio svoje svakodnevice.

Važno je probuditi dobro raspoloženje i proljeće dočekati nasmijani i spremni za brojne aktivnosti na otvorenom. Kako bi osigurali puno pozitivne energije, savjetuje se da povremeno pijete voćne ili biljne čajeve od maslačka i šipka.

In Portal