Treba li i kako vježbati i ako nam je zdravlje dobro?

PITANJE: V. I. (29) Zaposlena sam, imam vlastitu obitelj, od umora spavam kao beba, zdravlje mi je dobro, invaliditet je stalan od rođenja i dio mene. Ipak, iako sam zadovoljna svojim životom, ljuti me što ništa ne radim za svoje tijelo.

 

Mislim da bi mi vježbanje pomoglo da se bolje osjećam, ali ne znam kada još otići u teretanu. Razmišljala sam kupiti neku spravu za vježbanje kod kuće, ali stan nam je premali. Kupila sam utege i odmah prvi dan razbila stol zbog nedostatka prostora. Ponekad jedva dođem do daha nakon hodanja po stepenicama i to me zabrinjava. Disanje mi se ubrza i osjećam se jako loše. Mislite li da mi je vježbanje potrebno i može li pomoći i da pravilnije dišem? Gdje da nađem vježbe za kod kuće?

ODGOVOR: Vježbanje kod kuće potrebno vam je iako spavate dovoljno sati, sa zdravljem nemate nikakvih ozbiljnijih problema, no ipak se osjećate iscrpljeni. Zabrinutost, napetost i stres često izazivaju brzo, površno disanje koje tijelu uskraćuje kisik i čini nas umornima. Iako mnogi misle da duboko disanje znači da vam se prsa moraju jako proširiti, baš obrnuto, ovdje glavnu ulogu igra trbuh! Vježbanje kod kuće pomoći će vam da to usavršite.

Polagano, duboko disanje može vam vratiti toliko potrebnu snagu. Savjeti za vježbanje kod kuće: zatvorite oči i dišite polako i duboko tako da se gornji dio vašeg trbuha ravnomjerno izdiže. Zamislite da je to što udišete nova snaga za vaše tijelo.  Dok udišete, osjećat ćete da vam cijelo tijelo postaje sve opuštenije. Zamislite da je ono poput svjetla iz kojega zrači energija.

Gotovo svaki dan se krećemo i time radimo neki oblik vježbe. Neki od nas posjećuju teretane, pilatese, fitnese ili plesove, a neki za to nemaju vremena ili im ne odgovara strogo definirani ritam treninga. Kako trening u prirodi ima mnogobrojne prednosti, ali i praktične nedostatke poput kiše, snijega i sličnih vremenskih nepogoda, trening kod kuće je odlična alternativa.

Svatko može odvojiti barem 10 minuta u danu da napravi nekoliko bazičnih, ali itekako učinkovitih vježbi za trbuh, noge, ruke i guzu, a vaše će vam tijelo sasvim sigurno na tome biti iznimno zahvalno. Uz pametne telefone, tablete i televizore, više ne postoji razlog zašto ne biste mogli svoje tijelo dovesti u formu i iz vlastitog doma. Izbor YouTube kanala namijenjenih isključivo vježbanju kod kuće je velik. Možete vježbati u vlastitom domu, besplatno i bez ozljeda, radeći vježbe snage koje su puno efikasnije od vježbi s utezima, budući da tijekom vježbanja koristimo samo težinu vlastitog tijela.

In Portal