Žena sam s invaliditetom i nemam potpunu kontrolu nad mjehurom

PITANJE: T.P. (44) Slušam i vidim problem koji imaju moje prijateljice koje su majke, pa bez obzira na to što nikada nisam rodila, bojim se istog. One svako malo jure u toalet, jer kažu da nemaju potpunu kontrolu nad mjehurom.

 

Meni se to isto događa, ali jako rijetko. Možete li mi reći mogu li to prihvatiti kao normalno ili se trebam javiti liječniku? Čula sam za Kegelove vježbe, ali ne znam jesam li prestara za njihovo izvođenje i kako se provode? Napominjem, ušla sam u menopauzu. Hvala na odgovoru.

ODGOVOR: Određeni broj žena, naročito u menopauzi, ima probleme s kontrolom mokrenja. Nevoljni bijeg urina nazivamo inkontinencijom. Postoje dvije osnovne grupe – statička ili stres inkontinencija, kod koje urin bježi tijekom fizičkih aktivnosti, te urgentna inkontinencija, koja je karakterizirana učestalim nagonom imperativnog mokrenja. Stresna (statička) inkontinencija nastaje kao posljedica slabosti mišića zdjeličnog dna ili promjena u mokraćnoj cijevi. Ona se može manifestirati kao nemogućnost zadržavanja mokraće, curenje male ili velike količine mokraće, ali i curenje mokraće prilikom smijanja, kašljanja, podizanja težih predmeta ili vježbanja. 25 posto žena s jednom od ovih formi inkontinencije ima vrlo neugodan bijeg urina tijekom spolnog odnosa, naročito tijekom orgazma. Farmakološkom terapijom danas je moguće pomoći tim ženama u vrlo velikom postotku. Stručnjaci upozoravaju da velik broj žena inkontinenciju u starijoj dobi i menopauzi prihvaća kao tegobu koja normalno dolazi s godinama pa se zbog toga ne obraćaju liječnicima. No inkontinencija se treba liječiti, a ima i svoju učinkovitu prevenciju.

Kao oblik prevencije preporučuje se izvođenje Kegelovih vježbi. Razlikujemo dva tipa vježbi. Spore Kegelove vježbe – držite stisnute mišiće zdjeličnog dna dok izbrojite do 5, zatim ih opustite na 5 sekundi. Ponovite vježbu tri puta zaredom, tri puta dnevno. Postupno povećavajte zadržavanje stisnutog mišića dok se ne izbroji do 10. Brze Kegelove vježbe – čim brže naizmjence stišćite i opuštajte mišiće. Vježbe možete izvoditi bilo kada tijekom dana, dok vozite automobil, gledate televiziju, u redu pred šalterom. U početku ćete vjerojatno teže zadržavati napetost mišića pri izvođenju sporih vježbi ili brze vježbe nećete moći izvoditi dovoljno brzo i ujednačeno. Osjetite li da su vam mišići umorni, opustite se nekoliko sekundi pa pokušajte ponovno. Za tjedan ili dva vjerojatno ćete opaziti napredak.

Nikada nije kasno započeti izvoditi Kegelove vježbe, no kao i kod svake tegobe vrijedi pravilo – bolje je spriječiti nego liječiti. Zato se svim ženama u menopauzi i zreloj životnoj dobi, ali i mladim djevojkama, posebno onima koje planiraju trudnoću, preporučuje redovito treniranje mišića zdjeličnog dna.

In Portal