Invaliditetu ne dozvoljavam da prevlada moj duh i želju za uspjehom

PITANJE: V. P. (44) Ne znam kako objasniti svoje stanje, a trebam savjet. Naime, imam veliku obitelj, puno obaveza i nemoguće ih je sve ispuniti koliko god to pokušavam. 


Invaliditetu ne dozvoljavam da prevlada moj duh te želju za uspjehom i rezultatima u svemu što radim. No, ipak povremeno si dozvolim trenutke dosade. Legnem, isključim sve i uživam u tišini. 
To su mali kratki odmaci od briga, obaveza, planova, želja supruge i djece, očekivanja prijatelja i rodbine. Kada me uhvate u mojoj dosadi osjećam krivnju, brzo se vratim u stvarnost i nastavljam dalje. Ponekad me uhvati tjeskoba i zabrinutost kako se to ponašam uz toliko posla. Trebam li se odreći tih svojih dosadnih faza?

ODGOVOR: Brojne studije otkrile su da su ljudi kojima lako postane dosadno skloniji depresiji, anksioznom poremećaju, ovisnosti o kocki, poremećajima prehrane, agresiji i drugim psihosocijalnim tegobama. Ipak, dosada u malim količinama, ne mora nužno biti loša. Često je to prostor za razvoj kreativnosti ili jednostavno trenutak u kojem opuštamo naš um i dopuštamo mu da slobodno luta kako bi se odmorio. 
Dosada je malo nezadovoljstvo zbog odsustva zanimljivih ili uzbudljivih doživljaja. Stalno smo u nekoj obavezi, po glavi se roje  želje, ideje, planovi. Zaposleni smo i kada ne radimo ili radimo jedno, a mislimo na drugo. Mozak je stalno aktivan, on troši oko 20 posto ukupne naše energije. I kada spavamo, sanjamo. On svakako zaslužuje odmor koji mu pružate kad 'ne radite ništa'. Kada osjetite veliki zamor, posebno intelektualnim radom, potpuno se opustite. Uvedite u svoju praksu vrijeme u kome ne razmišljate što još učiniti, problemima, planovima, stanju u društvu i sl. Dozvolite si isključiti se iz svega i predahnuti. Osjećat ćete se nakon takvih momenata kao da ste nakratko odlutali u nepoznato i zaspali. Odmorni i raspoloženi lakše ćete nastaviti obavljati obaveze. 
Taj bijeg iz stvarnosti nije uvijek lako provesti. Treba vježbati naučiti dati mozgu predah i opustiti se, no nakon toga bit ćete kreativniji i smanjiti svoju tjeskobu. Ako postignete barem na trenutak ne misliti 'o ničemu', gledati u 'ništa', slušati 'ništa' činite mnogi za sebe. Baš zato kad ste u najvećem poslu, dosađujte se ponekad.
Pronađite pozitivnu stranu svoje dosade i budite zahvalni što vam nije gore. Bolje je dozvoliti si dosadu, nego da se fizički ili psihički osjećati loše.
In Portal