Kolege tvrde da na poslu glumatam na račun invaliditeta, a ja imam još jedan 'gorući problem'

PITANJE: R. E. (26) Koliko god se pričalo i pisalo o PMS-u, nekima je to još uvijek nešto što se događa 'u našim ženskim glavama'.

 

Tako i meni na poslu ne vjeruju, govore mi da izbjegavam obveze i misle da samo glumatam na račun invaliditeta, a još i s tim famoznim predmenstrualnim sindromom. Kad će muški i poneka žena koja nema takvih teškoća shvatiti da je PMS stanje koje zahvaća tijelo i emocije. I sama bih voljela da nemam promjene u raspoloženju, izljeve ljutnje, nenadano plakanje, želju za određenom vrstom hrane, umor, depresiju, napuhnut trbuh, otečenost, glavobolju, bol u prsima i druge simptome.

Simptomi se razlikuju od žene do žene, a iz mjeseca u mjesec variraju. Ometaju me u svakodnevnom životu, pa bih vas molila savjet kako ih smanjiti i barem djelomično kontrolirati? Željela bih si pomoći prirodnim putem, bez čudesnih preskupih proizvoda koji mi ne djeluju. Uz posao, obitelj i invaliditet nemam previše vremena za sebe, pa svakako uzmite u obzir i to kad me savjetujete.

ODGOVOR: Procjenjuje se da od PMS-a pati oko 80 posto žena, a da je u oko 7 posto njih toliko izražen da ih ometa u svakodnevnom životu.Nije potrebno pretjerano isticati da stres pridonosi intenzitetu i pojavnosti PMS-a.

Stoga vodite računa o tome da se dobro naspavate, prakticirajte vježbe opuštanja, pokušajte naučiti jogu, a mogu pomoći i masaže. Birajte namirnice bogate složenim ugljikohidratima poput voća, povrća te cjelovitih žitarica, a uvrstite u jelovnik i hranu bogatu kalcijem te izbjegavajte kofein i alkohol. Savjetuju se manje porcije, ali jedite ih češće, no ograničite unos soli.

Svakako povećajte razinu tjelesne aktivnosti, ako već ne radi ublažavanja PMS-a, onda radi očuvanja zdravlja općenito. Gotovo svakodnevno biste trebali izdvojiti barem 30 minuta za žustro hodanje, bicikliranje, plivanje ili neku drugu aerobnu aktivnost. Osim što poboljšava vaše fizičko zdravlje, redovita tjelesna aktivnost pomaže pri ublažavanju, čak i uklanjanju simptoma kao što su umor ili mrzovolja.

Različiti dodaci prehrani se oglašavaju kao pomoć pri ublažavanju simptoma predmenstrualnog sindroma (PMS), no s obzirom na to da su simptomi i uzroci PMS-a vrlo individualni i različiti, teško je pronaći siguran i učinkovit tretman. Istraživanja potvrđuju kako otprilike deset dana prije menstruacije, kalcij i cink u krvi progresivno padaju, dok bakar raste. Rezultat toga mogu biti napetost, nesanica i depresija, te grčevi. Tako se pokazalo da uzimanje kalcija može biti od velike pomoći u smanjivanju predmenstrualnih grčeva.

Neki od najpopularnijih vitamina za koje je dokazano da imaju pozitivne učinke na smanjenje simptoma PMS-a su vitamin A, B6 i E. Vitamin B6 se smatra prirodnim diuretikom pa smanjuje napuhnuti trbuh, a poznat je i po tome što ublažava promjene u raspoloženju i depresivna stanja. Vitamin E se pokazao učinkovit kod ublažavanja osjetljivosti dojki, a važan je i za uspostavljanje hormonalne ravnoteže. Magnezij je također često spominjan mineral u terapiji PMS-a. On aktivira hipofizu za proizvodnju hormona, pa sudjeluje u uspostavljanju hormonalne ravnoteže, pravilnog rada pojedinih organa i slično.

Vlastito zdravlje ipak treba biti na prvome mjestu, često zaboravimo da bolesna osoba ne može donijeti nikakvih plodova ni sebi, a ni drugima. Stoga, zastanite na trenutak, poslušajte svoje tijelo i unaprijedite svoje zdravlje.

In Portal