Za razliku od mene, moja sestra ima invaliditet, ali uživa u aktivnijem i zdravijem životu

PITANJE: S. T. (26) Živim sa sestrom koja s invaliditetom živi aktivnije i izgleda zdravije i mlađe od mene koja sam starija četiri godine. Ona svaki dan vježba, kad zaspi nemoguće ju je probuditi, zadovoljna je sama sa sobom i, najjednostavnije rečeno, moja je potpuna suprotnost.

 

Nisam zavidna na njezinom stanju, ali ljuta sam na sebe. Znam, ludo je, no ja se osjećam kao starica. Stalno se žalim na bolove, troma sam, slabo spavam i sigurna sam da nije normalno razmišljati o sebi kao bakici u ovim godinama.

Sestra misli kako cijeli problem leži u mojoj pasivnosti. A ja ipak mislim kako je svakodnevna jurnjava na posao i s posla 'više nego dovoljno tjelesne aktivnosti'. Tko je u pravu? Trebam li uistinu više vremena posvetiti vježbanju kako bih se osjećala bolje?

ODGOVOR: Tjelesnu aktivnost možemo definirati kao svako pokretanje tijela nastalo djelovanjem mišića uz potrošnju energije. Tjelesna neaktivnost je odsustvo tjelesne aktivnosti, a danas predstavlja četvrti vodeći rizični čimbenik općeg mortaliteta i uzrokuje gotovo 6 posto smrti globalno. 

Prema definiciji UN-a, starost nastupa nakon 65. godine i može se definirati prema kronološkoj dobi nakon 65. godine, prema socijalnim ulogama ili statusu (nakon umirovljenja) ili prema funkcionalnom statusu, nakon određenog stupnja opadanja sposobnosti. Prema kriterijima Svjetske zdravstvene organizacije, starost se dijeli na tri razdoblja: raniju starost od 65. do 74. godine, srednju starost od 75. do 84. te duboku starost od 85. godine naviše.

Tjelesna aktivnost nije samo rezervirana za mlađe ljude već je obaveza svih koji žele biti odgovorni prema vlastitom zdravlju. Odavno je dokazano da određena razina dnevne tjelesne aktivnosti direktno utječe na jačanje i povećanje otpornosti kostiju, značajnom smanjenju rizika od prijeloma kostiju, smanjivanju bolova u zglobovima i mišićima, gubitak prekomjerne tjelesne težine te na niz drugih zdravstvenih prednosti. Provođenje tjelesne aktivnosti treba prilagoditi svojim sposobnostima i zdravstvenom stanju. Prije početka vježbanja savjetujte se s izabranim liječnikom obiteljske medicine ili voditeljem tjelesne aktivnosti (medicinska gimnastika, joga, tai chi..).

Okvirni optimum za održavanje tjelesne snage koja će vam pomoći nositi se sa svakodnevnim životom i s godinama koje dolaze je tri do pet puta tjedno po pola sata. Redovito bavljenje tjelesnom aktivnosti može poboljšati vaš san, podići osobnu razinu energije i popraviti raspoloženje, što je važno za postizanje cjelokupnog zdravlja. 

In Portal

 

Povezane vijesti