Zdrava prehrana za osobe s invaliditetom

PITANJE: M. P. (29) Suprug i ja smo osobe s tjelesnim invaliditetom. Otežano se krećemo, zaposleni smo i živimo s istim problemima kao mnogi drugi bez invaliditeta.

 

Hrana je naša svakodnevna potreba i izuzetno je teško svaki dan kuhati i jesti zdravo.  Najčešće se vraćamo oboje s posla kasno poslijepodne i umiremo od gladi. Zdrava hrana je skupa, pa često kupujemo gotovu ili nešto što treba kratko dovršiti i može se jesti.

Špek i svinjska mast, kažu neki stručnjaci, zdravi su i često ih konzumiramo, a pivo, grickalice, keksi i čokolada nas vesele i opuštaju. Oboje postajemo tromi, kauč nam je postao draži od šetnje, malo smo se i udebljali, a sve to je za naš invaliditet ozbiljan problem. Kako se zdravo hraniti i održati sadašnje zdravstveno stanje uz primanja koja nam nisu prevelika?

ODGOVOR: Važan dio zdravog načina života je i provođenje pravilne odnosno zdrave prehrane. Znanstveno je potvrđeno kako hrana mora biti punovrijedna kako bi sačuvala naše zdravlje i organizam održala u dobrom fizičkom i duševnom stanju osobito zbog jačanja obrambenih snaga tijela protiv bolesti.Pokazalo se kako su punovrijedni hranjivi sastojci hrane: ugljikohidrati, masnoće biljnog i životinjskog porijekla i bjelančevine. Hrana sadrži i nehranjive sastojke bez koji nije moguć život tj. vitamine, minerale i vodu.
Namirnice koje se koriste u prehrani ne trebaju biti skupe kako bi bile zdrave. Naprotiv važan je naš vlastiti odnos prema hrani, njezinoj energetskoj i vitaminskoj vrijednosti i neškodljivosti s obzirom na način kako je proizvedena ili uzgojena. Naravno važna je količina hrane koja se konzumira, raspored obroka kojih bi trebalo biti najmanje tri tijekom dana i koji bi trebali biti svakodnevno u približno slično doba dana.

Pokušajte usvojiti osnovna pravila zdravog načina prehrane i vjerujem rezultate ćete osjetiti i vidjeti na vlastitim tijelu. Birajte namirnice koje su bogate vlaknima kao što su integralni kruh i žitne pahuljice, mekinje i grah. Mesa ne treba jesti puno i dobro je barem jedan dan u tjednu biti bez mesne hrane. Mlijeko i mliječni proizvodi su odlična zamjena za meso i masnoće. Svaki dan jedite povrće i voće.  Jedite manje masti i masnoća. Kolače, bombone, slatkiše, industrijske sokove, čokolade u principu ne jedite osim u posebnim i iznimnim prigodama.Vino je jedino alkoholno piće koje se može smatrati zdravim u umjerenoj količini. Studije kažu da je to kod muškaraca konzumiranje 25 do 40 grama alkohola, a kod žena nešto manje tj. tri decilitra vina kod muškaraca, a jedan i pol decilitar kod žena. Fizička aktivnost mora biti dio života.

In Portal