REVOLUCIONARNI MODEL Paraedukatori počinju preuzimati posao učitelja

Tijekom prvog sata u Franklin srednjoj školi u Washingtonu, nemirni učenik je odvratio Raquel Cortez od pomaganja ostalim učenicima koji su pokušavali završiti projekt za dodatne bodove na kraju godine

 

Mirno je sjela uz njega, otvorila udžbenik na stranici koju je trebao čitati i čekala dok nije slegnuo ramenima, nasmiješio se i počeo raditi na projektu skupa s njom. U tom je trenutku Cortez izgledala kao učiteljica - ali na papiru, ona je paraedukator, jedna od otprilike 25.500 ljudi koji rade taj posao u školama u Washingtonu.

Za usporedbu, tamo radi više od 66.000 certificiranih učitelja, piše The Seattle Times.

Poznatiji kao učiteljevi pomoćnici ili pomoćnici u učionici, paraedukatori zarađuju otprilike pola plaće prosječnog učitelja u državi. Pa ipak, sve više škola u Washingtonu oslanja se na ove radnike kako bi ublažili kronični nedostatak nastavnika.

Iz tog je razloga država prepoznala paraedukatore kao potencijalne nove učitelje. Razvoj ideje ne samo da će pomoći u smanjenju sve većeg broja upražnjenih radnih mjesta u učionici, nego će i poboljšati raznolikost, ublažavajući problem uglavnom bijele radne snage koja ne izgleda poput svojih učenika.

Od školske godine 2017./2018. paradeukatori poput Raquel Cortez odradili su gotovo dvije trećine nastavnog vremena u učionicama posebnog obrazovanja. Isto vrijedi i za programe za učenike engleskog jezika i djecu iz kućanstava s niskim prihodima, navodi sindikat zaposlenika javnih škola u Washingtonu, koji zastupa i paraedukatore.

To je slučaj u školama širom Sjedinjenih Američkih Država. Paraedukatori obično dobivaju manje obuke izravno povezane s poučavanjem, a ipak često rade s učenicima s najvećim potrebama. No Washington je usamljen u prepoznavanju te neusklađenosti i, po prvi put, ove jeseni svaki školski okrug mora ponuditi novi tečaj osposobljavanja koji moraju proći svi nastavni paraedukatori.

Tijekom protekle školske godine Cortez se pridružila četrdesetak drugih paraedukatora u gradu Yakima u pilot programu novog obveznog tečaja.

Obuka uključuje poduku, upravljanje učionicama i kulturnu kompetenciju, s velikim naglaskom na učenicima engleskog jezika i učenicima u posebnom obrazovanju. Kroz obuku je Cortez naučila kako učenici s invaliditetom uče drugačije - vještina koju je tog dana iskoristila u maloj grupi za čitanje.

Do početka ove školske godine svih 295 školskih okruga u Washingtonu mora osigurati sličnu obuku za svoje nastavne paraedukatore. To Yakimi, kao sudioniku pilot projekta, daje malu prednost - umjesto da krenu od nule i užurbano treniraju stotine paraedukatora tijekom ljeta, distrikt već ima tečaj i partnerstvo s lokalnim sindikalnim čelnicima kako bi osigurao trenere.

Damir Fatušić

 

Povezane vijesti