GOTOVO NESTVARNO Virtualna stvarnost u službi učenika s teškoćama u razvoju

Danvers, gradić u Massachusettsu, ima pet malih osnovnih škola. Prelazak u veću gradsku srednju školu, u kojoj učenici prvi put samostalno šetaju hodnicima, može biti pomalo zastrašujući. Posebno za učenike s invaliditetom

 

To je jedan od razloga zbog kojih je tehnološki ravnatelj okruga, Jeff Liberman, kupio kameru od 360 stupnjeva i zaposlio učenike videografe da pomognu u projektu - ove godine će učenici koji pohađaju videoprodukciju stvoriti virtualni obilazak srednje škole. Cilj je pružiti priliku novim učenicima da unaprijed istraže svoju buduću školu, u okruženju niskog stresa. Prošle godine je student kreirao sličan obilazak gradske srednje škole, i bio je toliko popularan da Liberman želi po jedan u svakoj školi.

Oko 16 posto od 3.800 učenika u Danverskim javnim školama ima invaliditet, a virtualna stvarnost (virtual reality - VR, op. a.) postaje sve važnije sredstvo za pomoć učenicima s invaliditetom. Iako se upotreba VR-a u školama posljednjih godina povećava, dijelom zahvaljujući pristupačnijim resursima, Danvers postaje vodeći u pronalaženju primjena VR-a koje pomažu učenicima s invaliditetom.

Školska turneja nije prvi korak okruga u stvaranju vlastite virtualne stvarnosti. Prva virtualna turneja bila je u središtu grada Danversa. Neki učenici s invaliditetom imaju sat životnih vještina kako bi se pripremili za samostalan život nakon srednje škole, a jedna od nastavnih aktivnosti je šetnja gradom. Učitelji su rekli Libermanu da bi bilo korisno ako bi studenti putovanje mogli provesti virtualno, kao vježbu prije izleta u stvarnosti. Koristeći Google Maps Street View, tehnološki odjel omogućio je djeci 15-minutnu virtualnu šetnju, od srednje škole do centra grada.

Liberman je rekao da učenicima može biti posebno korisno šetati vlastitim tempom, koristeći onoliko vremena koliko žele koristiti. To nije slučaj u ‘stvarnom’ izletu.

- Da su bili u grupi i grupa je nastavila hodati, ne bi se mogli zaustaviti - objašnjava Liberman.

- VR omogućava studentima odlazak na mjesta i gledanje stvari bez da zapravo moraju ići tamo - kaže Liberman. Za studente iz Danversa, kaže, to nudi mogućnost za vježbanje kritičnih životnih vještina.

Danverske javne škole, zajedno s Googleom, održat će u studenom konferenciju o strategijama za korištenje virtualne stvarnosti kako bi ona što bolje služila učenicima s invaliditetom. U cijelom okrugu učenici doživljavaju virtualnu i proširenu stvarnost na satovima društvenih studija, znanosti i jezične umjetnosti, a Liberman očekuje da će ih nastavnici stranih jezika i ove godine unijeti u svoje učionice. Ali poseban fokus na virtualnu stvarnost za djecu u posebnom obrazovanju je ono što izdvaja Danvers, a Liberman je uzbuđen što može podijeliti ono što je Danvers naučio s drugim okruzima, piše The Hechinger Report.

Damir Fatušić

 

Povezane vijesti