TAKO TO RADE AMERI Lanac supermarketa mora platiti kaznu zbog nepristupačnosti osobama s invaliditetom

A kakva je situacija u Hrvatskoj? Imamo li mi osnove za ovakvu i tisuće sličnih tužbi? Vjerojatno ne, jer nemamo zakon koji nas štiti. I tu prestaje većina kvalitetno argumentiranih rasprava

 

Stop and Shop Supermarket Company LLC je pristao platiti više od 30.000 dolara kazne i mora osigurati da su blagajne u više od 400 njihovih prodavaonica prehrambenih namirnica u pet država dostupne osobama u invalidskim kolicima, priopćeno je iz ureda američkog državnog odvjetnika.

Kako piše The Providence Journal, prema sporazumu o nagodbi, tvrtka će platiti kaznu od 25.000 dolara za rješavanje pritužbe da je prekršila Zakon o Amerikancima s invaliditetom (Americans with Disabilities Act, skraćeno ADA, op. a.), navodi Stephen G. Dambruch, američki odvjetnik Rhode Islanda. Tvrtka će također platiti 6.500 dolara ženi koja je podnijela tužbu Dambruchovom uredu.

Dambruchov glasnogovornik Jim Martin odbio je imenovati ženu koja koristi invalidska kolica. Martin je izjavio kako se žalba odnosi na tri Stop and Shop prodavaonice na Aquidneck Islandu. Njezina je žalba navela tri kršenja ADA-e: trgovine nisu imale dovoljan broj blagajni, nisu držali otvorenom barem jednu pristupačnu blagajnu koja je imala osoblje kad god je trgovina bila otvorena i nisu imali čitače kartica postavljene na visini koja je dohvatljiva osobama u invalidskim kolicima.

Nakon što je američko Ministarstvo pravosuđa počelo istraživati ​​tužbu, Stop and Shop je odmah pregledao sve svoje trgovine na Rhode Islandu i osigurao da se svi pridržavaju ADA zahtjeva za pristupačnim blagajnama, rekao je Dambruchov ured u sporazumu.

Osim 26 trgovina na Rhode Islandu, lanac ima trgovine prehrambenim proizvodima u Connecticutu, Massachusettsu, New Jerseyu i New Yorku.

Prema dogovoru, Stop and Shop je dužan poboljšati pristup svojim blagajnama za osobe s invaliditetom u svim svojim trgovinama.

Sporazum kaže da je tvrtka u potpunosti surađivala s istragom Ministarstva pravosuđa.

U roku od mjesec dana tvrtka je dužna revidirati politiku kako bi osigurala da je netko od osoblja na barem jednoj pristupačnoj blagajni kada je trgovina otvorena. U roku od šest mjeseci obučit će sve menadžere trgovine i voditelje o novoj politici.

Tvrtka je također dužna modificirati sve svoje trgovine kako bi osigurala odgovarajući broj blagajni koje su široke najmanje 36 inča (31,44 centimetra), s uređajima za kartice ne višima od 48 inča (121,92 centimetra) od poda. Modifikacija mora biti dovršena u roku od 18 mjeseci.

A kakva je situacija u Hrvatskoj? Imamo li mi osnove za ovakvu i tisuće sličnih tužbi? Vjerojatno ne, jer nemamo zakon koji nas štiti. I tu prestaje većina kvalitetno argumentiranih rasprava.

Damir Fatušić

 

Povezane vijesti