TRAGEDIJA U NEW YORKU Smrt majke ukazala na problem s pristupačnošću javnog prijevoza

Iako dužnosnici nastavljaju istraživati okolnosti pada Goodson, njezina smrt ukazala je na nedostatak dizala i pitanje pristupačnosti, probleme koji već dugo ugrožavaju sustav podzemne željeznice


Malaysia Goodson je ušla u stanicu podzemne željeznice u Manhattanu, gurajući dječja kolica u kojima je bila njezina jednogodišnja kćer, Rhylee.
Poput mnogih roditelja u New Yorku, Goodson se suočila s poznatim, ali opasnim izazovom - nošenjem kolica i kćeri niza stube stanice koja, kao i većina stanica u gradskom sustavu podzemne željeznice, nije imala dizalo.
Spuštajući se niz stepenice, Goodson je pala na platformu podzemne željeznice na stanici Sedme avenije, u ulici 53., priopćili su dužnosnici.
Njezina kći preživjela je pad. Malaysia Goodson nije.
Iako dužnosnici nastavljaju istraživati ​​okolnosti pada Goodson, njezina smrt ukazala je na nedostatak dizala i pitanje pristupačnosti, probleme koji već dugo ugrožavaju sustav podzemne željeznice u gradu, piše New York Times.
Stanica u kojoj je pala Goodson nema dizalo. Samo oko četvrtine od 472 stanice njujorške podzemne željeznice ima dizala, a ona koja postoje često su neispravna.
Jedno istraživanje o kvarovima dizala podzemne željeznice pokazalo je da se u prosjeku svako dizalo kvari 53 puta godišnje.
- Sustav podzemne željeznice nije dostupan svima, a to je okruženje koje MTA (Metropolitan Transportation Authority, tvrtka odgovorna za javni prijevoz u državi New York, op. a.) ne bi smio dopustiti - rekao je gradonačelnik New Yorka Bill de Blasio na Twitteru. Bio je jedan od nekoliko političara, uključujući glasnogovornika Gradskog vijeća Coreyja Johnsona, koji su pozvali na pristupačniji sustav podzemne željeznice.
Tužba podnesena 2017. protiv MTA, koji upravlja podzemnom željeznicom, opisala je njujorški sustav podzemne željeznice kao jedan od najmanje pristupačnih u zemlji i optužila je agenciju da je prekršila savezni zakon o Amerikancima s invaliditetom.
Vlasti su sporo dodavale dizala svom velikom sustavu, koji je prvi put otvoren prije više od jednog stoljeća. Podzemna željeznica u Washingtonu, izgrađena 1970-ih godina i mnogo manja od one u New Yorku, ima daleko više dizala.
Andy Byford, vođa podzemne željeznice, prošle je godine najavio veliki plan modernizacije podzemne željeznice. Planom se predviđa instalacija dizala na više od 50 postaja u sljedećem petogodišnjem kapitalnom planu sa 19 u sadašnjem kapitalnom planu.
Planom je također predviđeno dodavanje dovoljno dizala u sustav podzemne željeznice do 2025. godine, kako niti jedan putnik ne bi bio udaljen više od dvije stanice od pristupačne postaje.
Trenutno, na nekim mjestima je udaljenost između dviju pristupačnih postaja veće od 10 stanica. Osim dostupnih stanica, stanovnici New Yorka koji koriste invalidska kolica mogu koristiti autobuse ili Access-A-Ride, vrlo nepouzdan oblik gradskog prijevoza za osobe s invaliditetom.
Damir Fatušić

 

Povezane vijesti