DOBRA VIJEST Sve više učenika s invaliditetom u javnim školama

Podaci dolaze iz godišnjeg izvješća koje je krajem prošlog mjeseca objavio Nacionalni centar za statistiku obrazovanja američkog Ministarstva obrazovanja

 

Novi američki federalni podaci pokazuju da je sve više djece u specijalnom obrazovanju i da čine sve veći postotak učenika javnih škola diljem zemlje.

U školskoj godini 2017./2018. bilo je sedam milijuna učenika u dobi od tri do 21 godine koji su primali usluge pod Zakonom o obrazovanju osoba s invaliditetom (Individuals with Disabilities Education Act - IDEA, op. a.). Ovi učenici predstavljali su 14 posto sve djece koja su pohađala javne škole.

Podaci dolaze iz godišnjeg izvješća koje je krajem prošlog mjeseca objavio Nacionalni centar za statistiku obrazovanja američkog Ministarstva obrazovanja, a koji nudi pregled onoga što se događa u američkom obrazovanju.

- Između 2011./2012. i 2017./2018., broj učenika (pod IDEA-om) povećao se sa 6,4 milijuna na 7,0 milijuna, a postotak učenika povećao se s 13 posto ukupnog broja upisanih u javne škole na 14 posto od ukupnog broja upisanih u javne škole - stoji u izvješću.

Od djece u specijalnom obrazovanju, najveća grupa - 34 posto - imala je specifične poteškoće u učenju. Otprilike jedno od pet djece je imalo govorno ili jezično oštećenje, a 14 posto ih je imalo ‘druga zdravstvena oštećenja’.

Kako javlja Disability Scoop, autizam je činio deset posto učenika specijalnog obrazovanja, dok je sedam posto imalo kašnjenje u razvoju, a šest posto je imalo intelektualni invaliditet.

Većina učenika s teškoćama u dobi od šest do 21 godine provela je najmanje 80 posto školskog dana u učionicama općeg obrazovanja, navodi se u izvješću, ali vjerojatnost inkluzije ovisi o vrsti invaliditeta. Dok je 65 posto djece s kašnjenjem u razvoju bilo u redovitim razredima većinu vremena, isto je vrijedilo za samo 17 posto onih s intelektualnim teškoćama i 14 posto djece s višestrukim invaliditetom.

Među učenicima u specijalnom obrazovanje koji su izašli iz škole tijekom školske godine 2016./2017., 71 posto je dobilo redovnu diplomu, prema saveznim podacima, ali taj je broj pao na 43 posto za učenike s intelektualnim teškoćama.

Damir Fatušić

 

Povezane vijesti