RIJEKA Primopredaja kombi-vozila za prijevoz učenika s teškoćama u razvoju i otvaranje učionice s neurofeedback uređajem

U OŠ Gornja Vežica provodi se produženi stručni postupak namijenjen učenicima s motoričkim teškoćama i cerebralnom paralizom, a u suradnji s Gradom Rijeka, sustavno se unapređuje i njihova svakodnevica

 

U Osnovnoj školi Gornja Vežica održana je primopredaja specijaliziranog kombi-vozila za prijevoz učenika s teškoćama, a u Odjelu produženog stručnog postupka ove škole otvorena je učionica s novim neurofeedback uređajem, nabavljenih sredstvima Grada Rijeke, objavio je portal Grada Rijeke (rijeka.hr).

U OŠ Gornja Vežica provodi se produženi stručni postupak namijenjen učenicima s motoričkim teškoćama i cerebralnom paralizom, a u suradnji s Gradom Rijeka, sustavno se unapređuje i njihova svakodnevica. Tako je ove godine dotrajalo vozilo za prijevoz učenika s teškoćama zamijenjeno novim, specijaliziranim vozilom sa svom potrebnom dodatnom opremom te nabavljen uređaj koji se koristi u neurofeedback terapiji. Ova se terapija koristi u tretmanu poremećaja pažnje i koncentracije sa ili bez hiperaktivnosti, poteškoća učenja, poremećaja senzorne integracije, jezično-govornih poremećaja, poremećaja slušnog procesiranja, cerebralne paralize, gubitka govora kod odraslih, mucanja, razvojnih poremećaja (autizam). Primjenom neurofeedback metode kod navedenih poremećaja primjećuje se značajno poboljšanje u socijalnim interakcijama, komunikaciji, pažnji i koncentraciji.

 

U ime Grada Rijeke ključeve novog kombija školi uručio je zamjenik riječkog gradonačelnika Marko Filipović, a svečanoj primopredaji nazočili su i savjetnica iz Odjela za odgoj i školstvo Grada Rijeke Marina Peranić Ševeljević, ravnateljica Osnovne škole Gornja Vežica Bojana Matešin i Sanja Skočić Mihić s Učiteljskog fakulteta u Rijeci.

Obraćajući se okupljenima, ravnateljica Osnovne škole Gornja Vežica Bojana Matešin naglasila je kako Produženi stručni postupak, čiji program stručne pomoći pomaže učenicima s posebnim obrazovnim potrebama, uključuje pomoć u svladavanju odgojno-obrazovnih sadržaja, rehabilitacijske programe i interesne skupine za poticanje kreativnosti učenika. Kroz te programe do sada je prošlo 120 učenika. Ravnateljica je također dodala kako je novonabavljeni neurofeedback uređaj prvi takav uređaj u riječkim osnovkama.

OŠ Gornja Vežica osigurala je vlastita sredstva za logopedski aparat u vrijednosti od 18.000 kn preko aukcije umjetničkih slika, pri čemu se ravnateljica se zahvalila i umjetnicima koji su nesebično donirali slike za ovu prigodu. To su Nenad Petronio, obitelj Bruketa, Ivan Blažević, Claudio Frank te obitelj Čulina.

- U odjelu se educiraju studenti s Učiteljskog fakulteta, polaznici učilišta Idem. Lijepu suradnju ostvarili smo i s Tehničkim fakultetom čiji su studenti u sklopu kolegija izrađuju asistivnu tehnologiju za nas izradili robotsku ruku. Zahvaljujem Miroslavu Vrankiću i njegovim studentima. Ideja je da naš Odjel postane Centar potpore i za učenike iz drugih škola, putem kojeg bi se provodila stručna usavršavanja i osiguravalo potpora odgojno-obrazovne djelatnicima u  svrhu informiranja o razvojnim osobitostima i funkcioniranju učenika s teškoćama u razvoju, edukaciji pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika, razvijale nove inovativne metodologije i tehnike prenošenja znanja učenicima, surađivanje sa znanstvenom i sveučilišnom zajednicom kao i potpora i edukacija roditeljima/skrbnicima - kazala je ravnateljica Osnovne škole Gornja Vežica Bojana Matešin.

Anita Blažinović

 

Povezane vijesti