INTERVJU, MARKO TOMINIĆ Zapošljavanje osoba s invaliditetom bi trebalo biti normalna stvar, a ne iznimka

Industrija računalnih igara ne samo da je vodeća grana zabavne industrije koja polako osvaja i hrvatsko gospodarstvo, nego nudi i neusporedive mogućnosti inkluzije. Stoga smo popričali s osnivačem hrvatske tvrtke Red Martyr Entertinment koja se bavi razvojem računalnih igara

Marko Tominić

 

Za početak nam predstavite Red Matyr Enterteinment i objasnite što je Saint Kotar.

- Mi smo nezavisni studio sa sjedištem u Puli. Trojica smo dio core tima, dok s još trojicom freelancera surađujemo kako bi Saint Kotar uspješno razvili i plasirali ga na globalno tržište. Saint Kotar je video igra u žanru point & click avantura čija je radnja smještena u fiktivnom malom mjestu na području Gorskog kotara. Radi se o hororu/misteriju, gdje igrač kontrolira dvojicu osebujnih likova koji su se spletom okolnosti našli u Svetom Kotaru, izoliranom mjestu s mračnom prošlosti i upitnom budućnosti.

Horor igre nisu rijetkost, ali igre čija se radnja odvija u Hrvatskoj itekako jesu. Gdje leži motivacija - ili inspiracija - za takvom tematikom i lokacijom, i mislite li da će igračima izvan Hrvatske biti zanimljiva avantura smještena u ipak poprilično nepoznatom Gorskom kotaru?

- Općenito volim misterij/horor priče, bile to igre, knjige ili filmovi/serije. Zbog toga sam se odlučio da naš prvi projekt bude upravo to. I nisam vidio razloga zašto bih igru smjestio igdje drugdje izvan Hrvatske. Imamo bogatu povijest, bogatiju od puno poznatijih zemlja. Također, Saint Kotarimamo i ljepotu. Gorski kotar mi je idealan bio kao mjesto poprišta ove igre s obzirom da istodobno ima ljepotu i mističnost, dozu uzbudljive nelagode, rekao bih. Igračima je bitno da dobiju dobru igru, a to što je Gorski kotar nepoznat vani, mislim da je to samo plus jer mnogi su nam se fanovi javljali i govorili kako im je upravo taj element jako zanimljiv, pitajući hoće li u igri biti lokalnih legendi i mitova.

Sve je više studija za razvoj računalnih igara - i u Hrvatskoj ih je puno više nego ljudi misle - ali koliko je zapravo zahtjevan razvoj jedne računalne igre? Točnije, koliko je zahtjevan razvoj računalne igre u Hrvatskoj?

- Razvoj igre je općenito jako težak i kompleksan proces, a onda k tome još treba dodati činjenicu da je poduzetnička klima u Hrvatskoj jako loša, pa je rezultat toga da smo u zaista teškoj branši. Težina leži u tome što je to kombinacija velike količine raznih disciplina koje čine jednu cjelinu. S vremenom i iskustvom postaje nešto lakše, no nikad lako.

Što općenito mislite o gejming sceni u Hrvatskoj - kao gejmer, ali i kao vlasnik gejming tvrtke? Koliko su uopće ta dva gledišta spojiva?

- Još smo mladi. Jest da ima par izuzetno uspješnih studija, koji su ujedno nedavno i prodani u strana vlasništva što samo potvrđuje da ovdje postoji talent i volja za rad, no kada kažem da smo mladi mislim pretežito na dvije stvari: fale nam ljudi koji bi radili te fali želja države da napokon prepozna važnost i potencijal gaming industrije kao čisto izvozno orijentirane industrije.

Gejming industrija, baš kao i većina modernih industrija, prilično je inkluzivna za osobe s invaliditetom i zbog toga je prilika za, rekao bih, ravnopravnost bez presedana. Kako iz perspektive vlasnika gejming studija vidite gejmere s invaliditetom zbog koji su često potrebne specifične postavke pristupačnosti u igrama, te mislite li da se ta ravnopravnost ogleda i kroz mogućnost zapošljavanja osoba s invaliditetom na vrlo pristupačnim radnim mjestima koja nudi gaming industrija?

- Smatram da je dobro da sve više igra ide u tom smjeru da čini svoje igre pristupačne za osobe s invaliditetom. Igre su dar svima nama, da se zabavimo i pobjegnemo iz realnosti kad god je vremena za to, i zato moraju biti dostupne svima. Mogućnost zapošljavanja osoba s invaliditetom bi trebala biti normalna stvar, a ne iznimka. Ako osoba može obavljati posao, i ako je željna raditi, onda ne vidim razloga zašto bi netko uopće postavljao ograničenja.

Saint Kotar je na crowdfunding platformi Kickstarter pet dana prije isteka roka skupio traženi iznos i evidentno je da će ugledati svjetlo dana. No koji su planovi za budućnost, možemo li očekivati nastavak? Ili nam možda Red Martyr Entertinment sprema nešto sasvim novo?

- Saint Kotar jest uspješno završio I svima hvala što su nas podržali, od medija pa do onih koji su kupili paket. Imamo dovoljno materijala da kasnije izbacimo prequele, spin-offove i nastavke, no zasada nam je jedini cilj završiti ovaj projekt pa ćemo vidjeti hoćemo li ići tim putem ili ćemo se pak prebaciti na potpuno nove ideje i priče.

Damir Fatušić

 

Razgovarao: Damir Fatušić

 

Povezane vijesti