KOPRIVNIČKO-KRIŽEVAČKA ŽUPANIJA Osigurano 57 pomoćnika u nastavi za 62 učenika s teškoćama

Osnovni cilj ovog projekta je povećati socijalnu uključenost i integraciju učenika s teškoćama u razvoju u osnovnoškolskim i srednjoškolskim odgojno-obrazovnim ustanovama na području županije. Riječ je o 13 osnovnih te tri srednje škole čiji je osnivač županija

Ilustracija s početne konferencije projekta 'Prilika za sve 3'.

 

Župan Darko Koren potpisao je Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za projekt 'Prilika za sve 4' kojim se osigurava 57 pomoćnika u nastavi za 62 učenika s teškoćama u razvoju u 16 osnovnih i srednjih škola kojima je županija osnivač u školskoj godini 2021./2022. Ugovor sa županom Korenom u ime Ministarstva znanosti i o obrazovanja potpisao je ministar Radovan Fuchs te u ime Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih Mile Živčić.

Osnovni cilj ovog projekta je povećati socijalnu uključenost i integraciju učenika s teškoćama u razvoju u osnovnoškolskim i srednjoškolskim odgojno-obrazovnim ustanovama na području županije. Riječ je o 13 osnovnih te tri srednje škole čiji je osnivač županija, a time se nastoji pružiti podrška učenicima s teškoćama u razvoju kako bi se ravnopravno uključili u rad i obrazovni sustav što značajno doprinosi njihovom cjelokupnom razvoju.

Nositelj projekta je županija, partneri su 16 osnovnih i tri srednje škole kojima je županija osnivač, a ukupna vrijednost projekta je 2.582.202,60 kuna. Ugovorom je odobreno 2.453.092,47 kuna, što je najviši mogući iznos sufinanciranja, a sukladno kriterijima natječaja to predstavlja 95 posto bespovratnih sredstava Europske unije za provedbu aktivnosti. Ostalih pet posto osigurava županija kao nositelj projekta.

Ovaj projekt županija provodi proteklih šest školskih godina te se njime nastavlja dobra praksa osiguravanja ravnopravnosti i dostupnosti obrazovnog sustava. Učenicima s teškoćama potrebno je pružiti dodatni mehanizam podrške kako bi lakše ostvarili svoje pravo na kvalitetno obrazovanje i socijalizaciju jer učitelji i stručni suradnici nemaju dovoljno vremena svakodnevno u sklopu redovne nastave individualno posvetiti se učeniku s teškoćama. Često se i kod njihovih razrednih kolega javlja nerazumijevanje koje rezultira socijalnom isključenošću. Radi toga je osiguravanje pomoćnika u nastavi neophodno za poštivanje načela inkluzivnog obrazovanja, a brojni su pozitivni efekti ovog projekta: lakše svladavanje gradiva, uspješnija socijalizacija, stjecanje samopouzdanja i veća samostalnost uključenih učenika. Kroz interakciju pomoćnika u nastavi i nastavnika potiče se suradničko podučavanje, a osiguravanje podrške mnogo znači i roditeljima jer pridonosi lakšem snalaženju učenika u školi i izvan nje.

Uz sve ove prednosti, osiguravanje pomoćnika u nastavi predstavlja i pozitivan efekt u smislu zapošljavanja, a posebno mladih i teže zapošljivah osoba sa srednjom stručnom spremom, dok se u lokalnoj zajednici podiže svijest o potrebama djece s teškoćama u razvoju.

 

Izvor: Koprivničko-križevačka županija

Anita Blažinović

 

Povezane vijesti