INTERVJU, ALEMKA LONČAR Hedona je u dvije godine udvostručila broj zaposlenih osoba s invaliditetom

Prošlo je dosta vremena od kada je Alemka Lončar preuzela vodstvo u Hedoni i našeg prvog intervjua pa ćemo sada, iz prve ruke, doznati što ima novog u ovoj čokoladnoj priči koju većinom potpisuju osobe s invaliditetom

Zajednička fotografija zaposlenika.

 

Koliko je zapravo Hedona narasla i razvila se od Vašeg dolaska do danas, gdje je najveći napredak?

- U ove dvije i pol godine puno se toga zbilo, a za sve koji su bili uključeni, prošlo je kao u trenu. Naime, intenzivno smo se razvijali i doslovno udvostručili promet u odnosu na 2019. godinu. Nije to išlo lako, ali napredak je vidljiv na svim područjima, od uvjeta rada, do plaća zaposlenika.

Nedavno je otvoren novi pogon Hedone - što to znači za poslovanje, kapacitete proizvodnje i koliko uopće čokolade u jednom danu nastane?

- To je definitivno velika prednost, novi pogon je uređen u skladu s najstrožim standardima kvalitete, čitav prostor je u reguliranom režimu vlage i temperature tako da su uvjeti za rad s čokoladom idealni. Naš je kapacitet povećan najmanje tri puta i još uvijek nemamo tijekom čitave godine dovoljno narudžbi da bismo ga iskoristili. U jesenskom periodu kad je potražnja najveća, u stanju smo proizvesti i do 300 kilograma čokoladnih slastica dnevno.

Zajednička fotografija zaposlenika.Koliko je danas osoba s invaliditetom u Hedoni i planirate li nova zapošljavanja?

- U odnosu na vrijeme prije dvije godine, broj zaposlenih osoba s invaliditetom se udvostručio, sada imamo 17 redovno zaposlenih, jednu osobu na radnom treningu i jednu na stručnom osposobljavanju. Naš je cilj zaposliti što je moguće više osoba s invaliditetom i u tu svrhu osmišljavamo nove djelatnosti. Tako smo prije godinu i pol pokrenuli tisak promo materijala i šivanje platnenih torbi što se pokazalo kao vrlo dobar smjer u kojem ima dosta posla.

Tko su trenutno vaši najveći klijenti i gdje sve možemo pronaći Hedonine slatke čarolije?

- Trenutno radimo najviše u sustavu tzv. zamjenske kvote i sklopili smo preko 300 takvih ugovora s većim ili manjim firmama koje su obveznici kvote za zapošljavanje osoba s invaliditetom. Naši su klijenti banke, osiguravajuće kuće, telekomunikacijski giganti, informatičke tvrtke i mnoge druge. Naši se proizvodi mogu kupiti u svim Kaufland trgovinama u desetak većih Interspar i nekoliko KTC centara. Također, u našoj kućici u centru Križevaca, u Chocobaru i Crotaste dućanu na Europskom trgu u Zagrebu.

Ima noviteta i u samoj paleti ponude - šuška se o sladoledu i kolačima, otkrijte nam više o tome.

Alemka Lončar- Stalno radimo na razvoju novih proizvoda, prije godinu dana smo krenuli s čokoladnim dražejama koje su pravi hit, najčešće su to prženi bademi i lješnjaci u kombinaciji s najfinijom belgijskom čokoladom. Razvili smo i nekoliko okusa pralina u potpunosti bez šećera koje ulaze u kategoriju zdrave hrane, tu je i naša funkcionalna čokolada bez šećera obogaćena polifenolima. Sladoled smo započeli raditi probno prošlo ljeto s prodajom samo u Chocobaru, dok se ove godine spremamo na distribuciju kroz dva prodajna mjesta. Kolači su sljedeći.

Što biste poručili za kraj i koji su sve planovi za naredni period?

- Kako sam već u nekoliko navoda prije naglasila, Hedona ima tendenciju rasta i širenja jer na taj način, osluškujući tržište, uspijevamo plasirati svoje proizvode i osigurati siguran posao i pristojne plaće za sve naše zaposlenike. Moja je vizija od početka da osobe s invaliditetom ne trebaju raditi poslove koje nitko ne želi, nego da uz dobru organizaciju mogu dati daleko više na tržištu rada nego što se obično misli. Nastavit ćemo se boriti protiv sličnih predrasuda i inovativno osmišljavati nova radna mjesta.

 

Anita Blažinović

 

Povezane vijesti