STUDENTSKI CENTAR, ZAGREB Što nas sve očekuje na Festivalu eksperimentalnog filma i videa

U Velikom žiriju ove su godine australska redateljica Pia Borg, njemačka kustosica Katrin Mundt te hrvatski multimedijski umjetnik Ivan Marušić Klif

Festival eksperimentalnog filma i videa

 

Festival eksperimentalnog filma i videa 25 FPS, u svom će se sedamnaestom izdanju održati od 23. do 26. rujna u prostorima zagrebačkog Studentskog centra.

Ovogodišnji natjecateljski program donosi 27 inovativnih radova iz različitih dijelova svijeta, od čega su tri iz Hrvatske koji, najavljeno je, svojom formom i motivima radikalno prekrajaju, preispituju i preskaču ustaljene granice audiovizualnog medija, istovremeno reflektirajući krizno stanje društva.

S festivala kažu kako se među temama koje zaokupljaju autore i autorice u ovogodišnjoj selekciji ističe utjecaj različitih društvenih kriza i previranja na naše osobne identitete i odnose s drugima.

Belgijska audiovizualna umjetnica Eva Giolo predstavit će se filmom snimljenim u jeku pandemijske krize - 'U grlu nam cvate cvijeće' opisuje se kao intimna i vrsno koreografirana 16-milimetarska poema koja simbolički adresira krhkost međuljudskih odnosa u kućnoj karanteni.

Iskustvo lockdowna također je inspiriralo Vladislava Kneževića (Colonello Futurista, 2020.; Dokument Parakozmik, 2018.) koji će se predstaviti tehno-strukturalnim radom 'Imploder', dok je austrijska umjetnica Friedl vom Gröller u filmu '2020' odlučila na vrlo duhovit način pokazati zube godini koju je obilježla kriza covida-19.

Tinjajućom ekološkom katastrofom bavi se splitska vizualna umjetnica Tanja Deman u filmskom eseju 'Horizont' - meditativnoj priči o moru u vremenu zatopljenja i zagađenja, dok je kineska autorica Yuyan Wang u svom radu 'Tisuću i jedan pokušaj da budem ocean' posegnula za brojnim videoisječcima s interneta kako bi ukazala na informacijsku i industrijsku zasićenost našeg društva.

Estetske i pripovjedne mogućnosti novih medija inovativno koriste i 'Moji krajolici', intrigantni esej francuskog redatelja Antoinea Chapona o sprezi vojne i zabavne industrije videoigara čija se radnja u cijelosti odvija u računalnom animiranom krajoliku ratne videoigre.

Tu je i novomedijski hibrid nagrađivanog tajlandskog umjetnika Tulapopa Saenjaroena (Soba s pogledom na kokos, 25 FPS 2018), 'Squish!', koji nadahnuće za svoje razigrane i crnohumorne tabloe nalazi u tajlandskoj animaciji te košmaru društvenih mreža i mobilnih aplikacija.

Majstori analognog filma uz bok piksel avanturistima

Konkurencija donosi i niz svježih radova festivalskih alumnija, poput klasika suvremenog materijalnog filma, Petera Tscherkasskog, s radom 'Opet vlak' sastavljenom od brojnih isječaka iz holivudske filmske povijest.

Cijenjeni kanadsko-japanski filmaš Daïchi Saïto (Engram povratka, 25 FPS 2015) vraća se na veliko platno Kina SC s još jednom 'raskošnom 35-milimetarskom simfonijom' pod naslovom Earthearthearth.

Austrijska videoumjetnica Tina Frank sudjeluje na festivalu s elektroničkom apstrakcijom 'Frozen Jumper', afestivalski laureat Peter Burr (dobitnik Grand Prixa 2015. za film Nered) filmom 'Crni kvadrat' u kojem oživljava filozofiju percepcije.

Bugarska novomedijska umjetnica Veneta Androva (Iz moje pustinje, Nagrada žirija kritike na prošlogodišnjem 25 FPS-u) vraća se na festival s 3D-animacijom u kojoj se služi figurom zgodne humanoidne umjetnice kako bi razotkrila duboko ukorijenjene patrijarhalne obrasce na tržištu umjetnina (AIVA).

Umjetničkim poljem bavi se i fotografkinja i umjetnica Jelena Blagović u svome debitantskom filmu 'Svaki je umjetnik za sebe, svi zajedno nikad', refleksivnom eseju inspiriranom umjetničkim radom Gorana Trbuljaka.

U Velikom žiriju ove su godine australska redateljica Pia Borg, njemačka kustosica Katrin Mundt te hrvatski multimedijski umjetnik Ivan Marušić Klif.

Svaki od njih će dodijeliti po jedan Grand Prix, a filmovi također konkuriraju za Nagradu kritike i Nagradu publike. Hrvatski filmovi su i u utrci za Nagradu Green DCP, koju dodjeljuje Udruga za audiovizualna istraživanja 25 FPS.

Uz Natjecateljski program, ovogodišnji popratni programi suvremene ili povijesne avangarde čine Žiri predstavlja, Expanded Cinema i Kino 23.

Ulaz na sve projekcije i festivalske programe je besplatan.

 

Hina

 

Povezane vijesti