U Rijeci počeo 6. History Film Festival

U Art-kinu u Rijeci u utorak je počeo 6. History Film Festival, međunarodni festival povijesnih dokumentarnih filmova nastalih u nezavisnim produkcijama i produkcijama TV-kompanija, a na njemu će do 17. rujna biti prikazana 22 filma

Vizual festivala.

 

Organizator festivala Istra Film ističe da je to jedini međunarodni festival na svijetu koji je isključivo orijentiran na povijesne dokumentarne filmove.

Kako je rekao izbornik festivala Boris Ružić, ‘ovogodišnji festival nema krovnu temu, jednu inspirativnu točku ili singularnu protežnu nit, već se odlučio na prikazivanje kompleksnosti trenutnih vremena ne svodeći povijest na jedan ili dva epohalna događaja’. Tako su filmovi podijeljeni u tri bloka: traume rata kroz osobne i kolektivne politike, dokumentiranje umjetnosti i kulture te dokumentiranje povijesti razvoja filma.

Prvi blok filmova bavi se temom rata i osobnih trauma koje iz njega proistječu te politikama koje te ratove oblikuju. Odnos osobnog i kolektivnog tu je ključan, i pravo na vlastitu priču, na kontra-narativ te pravo na reprezentaciju. Svaki dan kontekstualizira jedan povijesno relevantan događaj ispričan iz viđenja dosad nepoznatih aktera ili koristeći se informacijama koje nisu bile dio dominantnoga javnog diskursa, rekao je Ružić.

Tu su dokumentarni filmovi koji istražuju prešućene zločine u Španjolskome građanskom ratu tijekom Francova režima (Estos Muros), preko usmene povijesti koja katkad u nedostatku arhiva jedina pamti nacističke zločine Drugoga svjetskog rata u Grčkoj (Marika, Why be Afraid), do osobnih i kolektivnih trauma iz ratova na ovim područjima tijekom 90-ih godina (Veća od Traume).

Drugi blok kroz pet filmova tematizira odnos politike, umjetnosti i kulture. Film Jurija Grudena ‘Iskra u vremenu’, koji prati uspon i pad slovenske tvrtke ‘Iskra Delta’ od sedamdesetih godina do raspada SFRJ. Filmovi ‘Foreign Made Goods Hatred’, ‘A Summer in Antibes’ i ‘The Nameless Woman’ bave se odnosom umjetnosti, slobode i cenzure. Ruski dokumentarac ‘Kako je popularna kultura stigla u SSSR’ govori o kontroli protoka zapadnih popularno-kulturnih proizvoda na tržište, u ovom slučaju rock-glazbe.

Treći blok uključuje filmove koji tematiziraju film ili širu prikazivačku praksu.

U njemu je poetski eksperimentalni dokumentarni film ’Monolog o Puli’ redatelja Elvisa Lenića, te ‘Nuovo Cinema Buie’ Alessija Bozzera o važnosti kina koje okuplja i učvršćuje društvene strukture u multietničkoj Istri nakon Drugoga svjetskog rata. Tu je i dokumentarac o životu Charlieja Chaplina te film ‘Bosanski Brodvej’ Jasmine Beširević o nadama mladih bosanskih glumaca i glumica koji pripremaju mjuzikl u suradnji s američkim redateljima s Broadwaya.

 

Hina

 

Povezane vijesti