NOVOST Zrakoplovne tvrtke moraju javno izvijestiti koliko je invalidskih kolica oštećeno ili izgubljeno u transportu
Među stotinama invalidskih kolica oštećenih između 4. i 31. prosinca prošle godine bila su i ona koja su pripadala senatorici Duckworth iz Illinoisa, vojnoj veteranki s dvostrukom amputacijom
Zrakoplovne tvrtke su u jednom mjesecu oštetile više od 700 invalidskih kolica i motoriziranih skutera - prosječno više od 25 dnevno, prema prvim takvim podacima koje je objavilo američko Ministarstvo prometa, prema novom zakonu koji je predložila senatorica Tammy Duckworth.
Među stotinama invalidskih kolica oštećenih između 4. i 31. prosinca prošle godine bila su i ona koja su pripadala Duckworthici, demokratkinji iz Illinoisa, vojnoj veteranki s dvostrukom amputacijom. Ona se zalagala za zakon nakon što su njezina invalidska kolica više puta oštećena tijekom putovanja zrakoplovom.
Prosinac je bio prvi mjesec kada su zrakoplovne tvrtke morale javno izvijestiti koliko je invalidskih kolica ili skutera razbijeno ili izgubljeno.
Brojke koje je Duckworthičin ured objavio krajem prošlog tjedna prvi su put pokazale opseg problema u cijeloj Americi, te su putnicima također dale dojam o tome koji su zrakoplovni prijevoznici bili najgori prijestupnici u tom razdoblju.
Zrakoplovne tvrtke koje su prijavile najveći postotak oštećenih ili zagubljenih invalidskih kolica u prosincu bili su Envoy Air - regionalni prijevoznik za American Airlines - s 14,6 posto, American Airlines sa 7,2 posto i Southwest Airlines sa 6,4 posto.
- Svaki zrakoplovni putnik zaslužuje da bude tretiran s dostojanstvom i poštovanjem, ali prečesto oni nisu - rekla je Duckworth u priopćenju.
Duckworth kaže da iz osobnog iskustva zna da, kada zrakoplovna tvrtka ošteti invalidska kolica, to nije samo nezgodno za putnika poput nje. To je potpuni gubitak neovisnosti.
- To je bilo jednako ponovnom oduzimanju mojih nogu - kaže Duckworth.
- Nijedan zrakoplovni putnik ne bi trebao biti ostavljen na cjedilu, nepokretan u zrakoplovu.
Administracija bivšeg predsjednika Baracka Obame prva je predložila pravilo koje zahtijeva da zrakoplovne tvrtke dostave Ministarstvu prometa mjesečna izvješća o tome koliko kolica i motoriziranih skutera oštete ili zagube.
Međutim, kako piše McClatchy Washington Bureau, administracija predsjednika Donalda Trumpa odgodila je provedbu pravila u ožujku 2017. godine.
Duckworthica je odgovorila pisanjem amandmana koji zahtijeva da Ministarstvo prometa provede pravilo u roku od 60 dana. Amandman je uključen u Zakon o ponovnoj autorizaciji Savezne uprave za zrakoplovstvo, a postao je zakon u listopadu 2018. godine.
Zrakoplovne tvrtke kažu da rade na poboljšanju iskustva putovanja za korisnike koji koriste invalidska kolica ili skutere.
- Naš je cilj osigurati da kupci svih sposobnosti imaju pozitivno iskustvo u putovanju i trudimo se da svaki dan budemo bolji - rekao je Adam Simmons, glasnogovornik tvrtke Envoy Air Inc.
- Poduzeli smo brojne korake kako bismo ispunili nove zahtjeve za izvješćivanjem i nastavili poboljšavati naše postupke kako bismo osigurali da članovi tima imaju alate potrebne za pravilno rukovanje i praćenje kolica i asistivnih uređaja - ističe Simmons.
Damir Fatušić
Objavljeno: 04.04.2019