Žena sam s invaliditetom i brine me što sam postala nepouzdana i zaboravljiva

PITANJE: E.V. (48) Osjećam se već neko vrijeme kao da sam u nekoj magli. Ranije se na mene uvijek moglo računati po pitanju točnosti, izvršavanja obaveza, pamćenja svega bitnog i manje bitnog. Sada zaboravljam i ono jako važno, kao i sitnice.

 

Redovno uzimam terapiju koja mi je neophodna zbog invaliditeta i za svakodnevno, više ili manje normalno funkcioniranje. Pokušavam kuhati zdravo i maksimalno koristim namirnice domaćih proizvođača. Trebam li na nešto posebno obratiti pažnju kod ishrane? Što bi mogao biti uzrok ovih promjena? Kako si mogu sama pomoći?

ODGOVOR: Razina hormona stresa u organizmu može utjecati na koncentraciju i fokus. Ako imate problema sa spavanjem i ne možete umiriti um, postoji velika šansa da je razlog tome stres. No s obzirom na godine i ono što pišete, moguće je da vam se približava menopauza.

Ulaskom u menopauzu, mnoge žene ilustriraju svoje stanje kao da im je mozak u magli. Istraživanje provedeno nad ženama od 50 do 60 godina dokazalo je da se one teže usredotočuju na postavljene zadatke, a imaju problema i s radnim pamćenjem. Radi se o jednoj od kognitivnih vještina koja se može razvijati. Rezultati istraživanja pokazali su da nemogućnost koncentracije i zaboravnost osjećaju osobe koje pate od jednog oblika depresije. Žene s takvom dijagnozom teže su rješavale kognitivne testove od zdravih žena. Stres može ugroziti dijelove vašeg mozga koji utječu na memoriju i tako biti uzrokom poremećaja pamćenja. Liječnici savjetuju da se pokuša pronaći način kako se u svakodnevnom životu nositi s uzrocima stresa. Često se misli na razne tehnike dubokog disanja ili meditacije, a ako ni to ne može pomoći, dobrodošla je liječnička pomoć.

Neki lijekovi koji se propisuju (antibiotici, lijekovi za krvni tlak, inkontinenciju, antidepresivi) mogu biti uzrok problema s pamćenjem. Mislite li da su lijekovi uzrok problema s pamćenjem, morate razgovarati s liječnikom koji vam ih je propisao.

Loša prehrana povećava prije svega rizik od debljine, visokog krvnog tlaka i poremećaje nekih kognitivnih funkcija mozga. Vitamin B12 kojega ima u ribi i mliječnim proizvodima povezan je sa zdravom memorijom. Rezultati istraživanja pokazali su da je nedostatak vitamina B12 povezan s problemima lošijeg pamćenja. Istraživanja su dokazala da žene koje prestaju jesti hranu s glutenom imaju znatno manje problema s pamćenjem i koncentracijom. Testovi su provođeni prije i poslije promjene načina prehrane. Izbacivanjem glutena iz svakodnevne prehrane možete utvrditi je li gluten uzrok lošijeg pamćenja i problema s koncentracijom.

Danas žena često kod kuće i na poslu istovremeno rade više poslova. Mozgu se nije lako prilagoditi takvom načinu rada. To dovodi do pada koncentracije i problema s pamćenjem. Pokušajte se koncentrirani samo na jedan zadatak i tako smanjiti vlastitu zaboravljivost.

Autor: In Portal