Osoba sam s invaliditetom i u ovo pandemijsko doba nakupila sam višak kilograma

PITANJE: D. G. (33) , već duže vrijeme pokušavam skinuti višak kilograma nakupljenih u ovo pandemijsko razdoblje što mi pričinja velik izazov budući da sam osoba u invalidskim kolicima. Pokušavala sam s raznim dijetama, no ni u jednoj ne ustrajem do kraja. Na koji način mogu povratiti poljuljanu motivaciju?

Žena s invaliditetom

             

ODGOVOR: Danas se debljina u svijetu smatra jednom od vrsta ovisnosti pa se tako i pristupa njezinom problemu.

Svaka dijeta ima neka svoja pravila i zakonitosti kojih se većini ljudi teško držati. Isto tako često se u uputama za pojedinu dijetu traže namirnice koje je teže nabaviti. Razlozi odustajanja može se pronaći i kod pripremanja hrane gdje je osobi u invalidskim kolicima puno teže napraviti kompleksni obrok.

Zato je najbolje držati se jednostavnih pravila koja uključuju tri obroka u danu. Poželjno je ujutro jesti voće jer osim što pročišćava organizam, daje mu potrebne vitamine i energiju za cijeli dan.

Drugi obrok u danu trebao bi sadržavati proteine i povrće koji bi vas trebali držati sitim do večere.

Ne pretjerujte u količinama te da za večeru unesete količinski i energetski manje hrane, a ukoliko vas muči glad slobodno si napravite toplu čokoladu, umiriti će vas i stvoriti osjećaj sitosti.

Također imajte na umu da bez kontinuiranoga truda i napora nema rezultata stoga je bitno istaknuti da je, gotovo uz svaku dijetu, nužna tjelesna aktivnost.

 

Što je zapravo dijeta?

Popularni naziv dijeta dolazi od  grčke riječi diaita, što znači 'način života. Ta se riječ danas poistovjećuje s dijetom za mršavljenje, odnosno redukcijskom prehranom.

Dijete, odnosno restrikcija broja i vrsta namirnica može biti vrlo problematična i štetiti zdravlju ako nije praćena od strane stručne osobe. Organizam ne zna prepoznati kada i koliko želimo smršaviti, a naglo smanjenje unosa kalorija prepoznaje kao nestašicu hrane. 

Iz tog je razloga izrazito važno da osobe kojima je potrebna restrikcijska dijeta s ciljem smanjenja tjelesne mase savjet potraže kod stručnjaka, nutricionista i liječnika. Oni će individualiziranim jelovnikom zasnovanom na pacijentovim preferencijama i zdravstvenom statusu osigurati smanjenje energetskog i nutritivnog unosa.

In Portal

 

Povezane vijesti