Tješim se hranom, zapravo sve u životu mi se vrti oko hrane i to je postao problem

PITANJE: S.A. (32) Jedem kad sam tužna, depresivna, kad mi je dosadno pa čak i kad mi se dogodi nešto lijepo, a natukla sam puno kilograma i moram stati. Imate li neke savjete kako si mogu pomoći?

Žena jede krumpiriće, ilustracija.

 

ODGOVOR: Ovo što opisujete moglo bi biti emocionalno prejedanje. Emocionalno prejedanje je stanje u kojem pojedinac koristi hranu kako bi se osjećao bolje, odnosno kako bi ispunio emocionalne potrebe, a ne želudac. U većini situacija, osoba se nakon prejedanja osjeća još gore, a najčešće se javljaju osjećaj grižnje savjesti, krivnje i nezadovoljstva. Znakovi emocionalnog prejedanja su glad koja nastaje naglo, a ne postepeno, želja za lošom hranom (masno, slano, slatko), osjećaj olakšanja dok se jede, teško kontroliranje za vrijeme hranjenja, prejedanje i osjećaj težine nakon jela, osjećaj nervoze ako se ne pojede kada za to dođe želja, osjećaj krivnje nakon jela.

Da bi si pomogli potrebno je suočiti se s emocijama kako biste mogli prestati jesti na emotivnoj bazi, a zatim vodite dnevnik hrane i emocija kako biste vidjeli kako napredujete.

Jedite više zdravih, cjelovitih namirnica, poput zelenog lisnatog povrća, cjelovitih žitarica, voća i povrća te namirnica bogatih zdravim masnoćama, kako biste osjećali manji poriv za nezdravom hranom i produljili osjećaj sitosti.

Bavite se nekim oblikom fizičke aktivnosti u kojoj uživate (važno je da odaberete nešto što ćete toliko voljeti da će i sama pomisao na istu biti dovoljna da vas motivira da ustanete i pokrenete se, odnosno odete na trening. To može biti ples, yoga, pilates, plivanje, šetnja prirodom, aerobic, zumba, fitness…).

Izrazite svoje emocije kroz kreativnost. Bavljenjem kreativnim radom možete se povezati sa svojim emocijama i izraziti ih, umjesto da ih 'ugušite' utješnom hranom. Možete probuditi pozitivne emocije poput radosti, dječje radoznalosti i entuzijazma. Možete slikati, bojati mandalu, praviti dekoracije, kolaže, mozaik…

Čitajte zanimljivu knjigu ili magazin i/li slušati muziku koju volite.

Razgovarajte s prijateljima kojima vjerujete, sa životnim trenerom (life coach) ili meditirajte.

Ako ne možete sami, javite se liječniku koji će vas uputiti dalje. Često je potreban tim stručnjaka kako bi vam se prilagodila terapija, prehrana i vježbe.

 

In Portal

 

Povezane vijesti