Postoji li neki popust za plaćanje računa za struju za osobe s invaliditetom?

PITANJE: S.M. (41) Osoba sam s invaliditetom i zanima me može li HEP Elektra osobi s invaliditetom isključiti struju zbog nepodmirenja dugova. Također me zanima postoje li neki vaučeri, odnosno popust za plaćanje računa za struju za osobe s invaliditetom. Zahvaljujem na odgovoru.

Žarulja, ilustracija.

 

ODGOVOR HEP ELEKTRE: Poštovani, rokovi plaćanja propisani su čl. 69. Općih uvjeta za korištenje mreže i opskrbu električnom energijom (NN 104/2020). Sukladno čl. 70. Općih uvjeta Operator sustava i/ili opskrbljivač može krajnjem kupcu koji nije platio novčanu obvezu u roku dospijeća ispostaviti opomenu u pisanom obliku. Sukladno članku 94. Općih uvjeta Operator sustava na zahtjev opskrbljivača može nakon prethodne obavijesti, privremeno obustaviti isporuku električne energije radi neplaćanja, pri čemu kupac nema pravo naknade štete koja bi mu eventualno time nastala. Također, opskrbljivač može poduzeti i druge mjere naplate prema Općim uvjetima.

Ovim Vas putem obavještavamo da HEP Elektra d.o.o., sukladno zakonskim propisima koji reguliraju našu djelatnost, nema mogućnosti realizacije popusta bilo kojoj kategoriji kupaca.

Tarifne stavke (cijene) električne energije HEP Elektre za kupce u okviru univerzalne usluge (kategorije kućanstvo) su iste za sve kupce na području cijele Republike Hrvatske i objavljene su na službenim stranicama HEP Elektre.

No, sukladno Uredbi o stjecanju statusa ugroženih kupaca energije iz umreženih sustava (NN 95/2015), čl. 4.:

‘Status ugroženog kupca može imati krajnji kupac na umreženom sustavu iz kategorije kućanstva koji se opskrbljuje kroz obveznu javnu uslugu u okviru univerzalne usluge pod uvjetom da:

- je korisnik zajamčene minimalne naknade;
- je član kućanstva koji je korisnik zajamčene minimalne naknade;
- je korisnik osobne invalidnine;
- živi u kućanstvu s korisnikom osobne invalidnine.

Nadležni centar za socijalnu skrb u upravnom postupku pojedinačnim aktom utvrđuje status ugroženog kupca te određuje iznos socijalne potpore ugroženom kupcu, odnosno vrstu i opseg prava koja mu pripadaju s obzirom na utvrđen status kao i način sudjelovanja u podmirenju troškova energije’.

Stoga Vam predlažemo da zatražite od nadležnih institucija socijalne skrbi pomoć u rješavanju ovog pitanja jer navedeno nije u nadležnosti HEP ELEKTRE d.o.o.

Slijedom navedenog, savjetujemo Vas da se za pomoć obratite nadležnom centru za socijalnu skrb.

Jeste li znali da prijavom na aplikaciju Moj račun u svakom trenutku raspolažete: pregledom Vaših računa i uplata, pregledom uplatnica za odabrani račun, informacijama o očekivanom datumu idućeg redovnog očitanja brojila, kalkulatorom potrošnje, mogućnošću izrade informativnog obračuna, pregledom i unosom očitanja te pregledom potrošnje u proteklim razdobljima?

Prijavite se!

 

In Portal

 

Povezane vijesti