Muči me stalno podrigivanje i dovodi me u vrlo neugodne situacije

PITANJE: M.B. (48) Kad god nešto pojedem ili popijem ja podrigujem, što je vrlo neugodno i nepristojno, posebno u društvu. Počela sam izbjegavati druženja i sramiti se pa vas molim savjet kako si mogu pomoći.

Muškarac s rukom na ustima, ilustracija.

 

ODGOVOR: Podrigivanje se odnosi na voljan ili nevoljan čin izbacivanja zraka iz želuca kroz usta. Podrignuti 3 do 4 puta nakon obroka je normalno i najčešće se javlja zbog udisanja previše zraka tijekom jedenja. No, ako je podrigivanje učestalije (stalno podrigivanje), može se raditi o nekom zdravstvenom uzroku, npr. probavnim problemima.

Zrak najčešće progutamo dok prebrzo jedemo ili pijemo, konzumiramo gazirana pića, brzo dišemo, smijemo se.

Hrana s visokim udjelom škroba, šećera, vlakana te problemi s probavom ili žgaravica, mogu pridonijeti pojavi podrigivanja. Jednako tako može biti simptom određenih stanja poput gastroezofagealne refluksne bolesti, gastropareze, gastritisa, peptičkog ulkusa i intolerancije na laktozu.

Iskušajte ove trikove koji će vam pomoći da se riješite viška zraka iz želuca:

- lagano prošetajte nakon obroka ili izvedite nekoliko vrlo laganih vježbi. Fizička aktivnost potiče probavne procese;

- lezite na jednu stranu ili prislonite koljena na grudi kako biste omogućili lakši izlazak zraka;

- kod žgaravice uzmite antacid kako biste neutralizirali želučanu kiselinu i time spriječili podrigivanje;

- ispijte šalicu čaja od đumbira nakon jela. Đumbir može pomoći kod gastrointestinalne iritacije te spriječiti povratak želučane kiseline u jednjak;

- žvačite sjemenke komorača nakon objeda. Iako još uvijek nije potvrđeno znanstvenim istraživanjima, smatra se da komorač pomaže kod izbacivanja plinova iz crijevnog trakta te pomaže kod probave;

- uzmite malo čaja od kamilice. Vjeruje se da kamilica pomaže kod prevencije želučanog refluksa;

- ograničite aktivnosti zbog kojih brzo gutate zrak poput smijanja ili prebrzog ispijanja napitaka.

Obratite pažnju i na lijekove koje uzimate jer od nekih možda podrigujete, izbjegavajte pušenje, održavajte zdravu tjelesnu težinu, izbjegavajte situacije koje izazivaju anksioznost i mogućnost hiperventilacije, uzmite probiotički suplement za poboljšanje probave.

Podrigivanje se samo po sebi ne liječi jer nema potrebe za tim. Ako podrigujete previše i prečesto, kontaktirajte liječnika kako bi se otkrio uzrok podrigivanju i odredila adekvatna metoda liječenja.

 

In Portal

 

Povezane vijesti