Nova studija: Socijalni roboti mogu pomoći djeci s autizmom

Studija je otkrila da su djeca s autizmom koja su provela samo 30 minuta dnevno s takozvanim socijalnim robotima imala značajna poboljšanja u kontaktu očima i društvenim ponašanjima


Djeca s autizmom mogla bi imati značajan napredak socijalnih vještina radeći s interaktivnim robotom kod kuće, kažu istraživači.
Studija objavljena ovog mjeseca u časopisu Science Robotics otkrila je da su djeca s poremećajima iz autističnog spektra, koja su provela samo 30 minuta dnevno s takozvanim socijalnim robotima, imala značajna poboljšanja u kontaktu očima i društvenim ponašanjima.
"Djeca su pokazala poboljšanje učinka na svim poljima", kaže Brian Scassellati, profesor računalnih znanosti na Sveučilištu Yale koji je vodio studiju. "Ovo je više nego što smo se nadali; ne samo da djeca i roditelji još uvijek uživaju raditi s robotom nakon mjesec dana, nego su djeca pokazala poboljšanja koja su se održavala čak i kad roboti nisu bili u blizini."
Za potrebe studije, kod 12 djece s autizmom u dobi od 6 do 12 godina ocijenjena je razina društvenog i emocionalnog razvoja. Zatim je robot postavljen u svaki od njihovih domova na 30 dana.
Djeca su provela pola sata dnevno radeći s njegovateljem i robotom na aktivnostima koje promiču emocionalno pripovijedanje, uzimanje perspektive i redoslijed. Robot, koji je posebno dizajniran za interakciju s ljudima, prilagođavao se pojedincima pomoću različitih igara, ovisno o djetetovom napretku.
Nakon što je prošlo mjesec dana, djeca su ponovno procijenjena i istraživači su otkrili klinički mjereno društveno poboljšanje. Štoviše, skrbnici djece su istaknuli da su djeca bila bolja u kontaktu očima i traženju komunikacije.
Istraživači su rekli da njihovi nalazi sugeriraju da se socijalni roboti mogu uspješno koristiti izvan kliničkog okruženja i podržati daljnje proučavanje tehnologije.
"To su djeca koja imaju dugogodišnje iskustvo s idejom da je društvena interakcija izazovna i nešto što ne razumiju", rekao je Scassellati. "Međutim, kada stupaju u interakciju s robotom, to izaziva društvene odgovore, ali ne izaziva puno drugih smetnji koje povezuju s društvenom interakcijom."

Damir Fatušić