RUKOPLASTIKA Hrvatski startup koji izrađuje gejming pomagala za osobe s invaliditetom

Posebnost proizvoda koje nudi Rukoplastika je individualni pristup korisniku ovisno o tipu invaliditeta, a to ostvaruju korištenjem najnovije 3D print i scan tehnologije te reciklirane plastike


Foto: Martina Kenji

 

Kultura videoigara je nova - donekle nova - medijska subkultura koju su stvorile video igre. Kako je popularnost računalnih i video igara vremenom eksponencijalno rasla, tako je rastao i njihov utjecaj na popularnu kulturu. Ljudi koji igraju videoigre uglavnom se nazivaju gejmerima, a to može značiti svašta jer igranje video igara može biti zabava, ali isto tako i natjecanje, jer eSport postaje sve poznatiji i prihvaćeniji pojam u svijetu, a sve se češće spominje i u kontekstu Olimpijskih igara.

Gurnemo li priču o gejmanju u svijet invaliditeta, i uključimo li u sve to statistiku - oko 15% svjetske populacije susreće s nekom vrstom invaliditeta, a broj i prosječna dob gejmera se polako povećava jer se ljudi koji su bili djeca koja su igrala prve konzole i računalne igre nastavljaju igrati na trenutnim sustavima - lako ćemo doći do procjene da na svijetu trenutno ima oko 30 milijuna gejmera s invaliditetom.

Iako je svijet gejmanja za osobe s invaliditetom često ravnopravniji i inkluzivniji od stvarnog svijeta, gejmeri s invaliditetom svejedno nailaze na izazove, posebno ako se žele približiti kompetitivnijem dijelu spektra gejming scene, koji je u posljednjih nekoliko godina doživio ozbiljan zamah.

Nije, stoga, nimalo čudno da su dio gejming vala postale i tvrtke i organizacije koje nastoje smanjiti i izbrisati jaz koji se nalazi ispred gejmera s invaliditetom.

Nema ih puno, ali možemo biti ponosni da je jedna od njih baš iz Hrvatske.

Startup Rukoplastika nastao je iz osobne priče jednog od pet osnivača kojem je u 26. godini amputirana šaka, zbog rijetkog oblika karcinoma.

Hrvoje Kovač voli reći da nikada nije dopustio svom invaliditetu da ga ograničava, a gejming je uvijek bio dio njegova identiteta. Upravo je gejming odabrao kao sredstvo za prevladavanje prepreka u socijalizaciji s kojima se svakodnevno susreću osobe s invaliditetom. Prvi koraci dogodili su se 2016. godine, kada je Kovač složio ‘priručno’ pomagalo - na miš je ljepljivom trakom zalijepio čarapu i onda bi tu čarapu navukao na svoj bataljak, prilagodio bi postavke na računalu, kako većina nas gejmera s invaliditetom to i radi, te bi tako igrao. No to nikako nije bilo to. Nije mogao igrati sve što je htio, nije mogao biti kompetitivan koliko je želio.

Stoga je ubrzo s prijateljima pokrenuo startup Rukoplastika, specijaliziran za izradu računalnih, konzolaških i drugih gejming pomagala za osobe s invaliditetom ili bilo kakvim drugim poteškoćama. Krajem prošle godine osvojili su nagradu na prestižnom natjecanju Good Game Liftoff, u iznosu od 14 tisuća eura.

Važan trenutak za gejming scenu i osobe s invaliditetom, pa tako i za Rukoplastiku, bilo je predstavljanje Microsfotovog Xbox Adaptive Controllera, o kojem smo pisali i na In Portalu. No i takva platforma je samo jedan dio puno šire priče o ovom tržištu koje je još u povojima, ali čiji se humani pa i financijski potencijal čini sve većim.

Posebnost proizvoda koje nudi Rukoplastika je individualni pristup korisniku ovisno o tipu invaliditeta, a to ostvaruju korištenjem najnovije 3D print i scan tehnologije te reciklirane plastike. Kovač je napomenuo da je dodatna prednost hrvatskog startupa to što, za razliku od nekoliko konkurenata, oni klijentu mogu vrlo brzo isporučiti prvi prototip, i to bilo gdje u svijetu.

Ako ste gejmer i imate invaliditet, javite im se na info@rukoplastika.com. Igrajte onako kako želite i ostvarite svoj gejming potencijal u ovom vrlom novom svijetu.

Damir Fatušić

 

Povezane vijesti