PARK ŠUMA MARJAN Dva milijuna kuna za novi električni minibus za one koji do šume ne mogu samostalno

Električni minibus trebao bi imati minimalno deset sjedećih mjesta i isto toliko stajaćih. Premda se napominje da bi koristio i za prijevoz osoba s invaliditetom, u troškovniku se navodi da mora imati minimalno samo jedno mjesto za invalidska kolica

Električno vozilo, ilustracija.

 

Na javnoj nabavi koja je bila raspisana u sklopu projekta 'Marjan 2020 - brdo prošlosti oaza budućnosti' odabrana je ponuda tvrtke 'Wawa' u iznosu od 1.923.950 kuna s PDV-om. Autobus se ne nabavlja samo radi ekoloških razloga, nego i za đir po šumi.

- Park-šuma trenutačno ima prijevoz posjetitelja integriran u javni prijevoz, koji se obavlja klasičnim autobusima, zagađivačima okoline i same šume. Dodatno, navedeni transport ide isključivo do lokacije Bene, a nema mogućnosti obilaska brdskog dijela park-šume zbog svoje veličine i kompleksnosti.

Utoliko, nabavlja se autobus, ali za manji broj putnika, zbog manipulacije kroz šumu, bez štetnih emisija, koji će sadržavati audiovodiče, interaktivne vodiče i karte za obilazak park-šume te će prometovati unutar područja šume, na taj način educirajući sve posjetitelje o sadržajima, bioraznolikosti područja, a sve kroz direktan primjer prijevoza s nula posto štetnih emisija - navodi se u objašnjenju uvjeta javne nabave.

Kao opravdanje za ovu nabavu Javna ustanova za upravljanje Park-šumom Marjan navodi kako će prijevoz ovakvog tipa na najbolji način doprinijeti upravljanju prirodnom baštinom s obzirom na to da će omogućiti prijevoz osobama s invaliditetom, starijim i nemoćnima do dijelova park-šume do kojih ne mogu doći samostalno, ali i poboljšati transfere i ubrzati prisustvo određenim događanjima i sadržajima - kazali su iz Park-šume Marjan.

Električni minibus trebao bi imati minimalno deset sjedećih mjesta i isto toliko stajaćih. Premda se napominje da bi koristio i za prijevoz osoba s invaliditetom, u troškovniku se navodi da mora imati minimalno samo jedno mjesto za invalidska kolica. Minibus bi bio dužine od 5,5 do 7,5 metara, a dozvoljena širina (bez retrovizora) je do 2,1 metar.

Prema ovome što je najavljeno, s ovakvim ekovozilom promet za motorna vozila na Marjanu proširio bi se u dijelu kojim sada ne vozi 'Prometov' autobus.

Dodajmo da Grad financira i rekonstrukciju promatračnice na Sedlu, projekt koji uključuje i lift čime bi posjetitelji mogli razgledavati Marjan s ovog vidikovca. Za to su stigle dvije ponude za izvođača radova - jedna od tvrtke 'Reliance' koja je ponudila 6,4 milijuna, a druga od 'Tehno-elektra' iz Đakova s iznosom od 7,1 milijun kuna.

 

Izvor: Slobodna Dalmacija

In Portal