FER I HAKOM Aplikacija Susretnica podiže svijest o ispravnim načinima pristupanja osobama s invaliditetom

Aplikacija je razvijena u suradnji s udrugama čiji su članovi osobe s različitim tipovima invaliditeta, a u samoj aplikaciji su obuhvaćene različite svakodnevne situacije u kojima se često javlja potreba za inicijacijom komunikacije

Susretnica, snimak zaslona.

 

Aplikacija Susretnica je osmišljena radi podizanja svijesti o važnosti ispravnog pristupanja osobama s različitim tipovima invaliditeta, a razvijena je kao rezultat suradnje FER-a i HAKOM-a na projektu ‘Pristupačnost mobilnih aplikacija i povećanje društvene svijesti o izazovima s kojima se susreću osobe s invaliditetom’.

Ljudi često u želji da pomognu osobi s invaliditetom, zbog krivog pristupa dovedu ne samo osobu s invaliditetom u neugodan položaj, već i sebe, nakon čega se loše osjećaju te odustaju u budućim situacijama uopće pristupiti osobi s invaliditetom. Stoga je svrha ove aplikacije upravo prikazati na praktičnim i životnim primjerima što je ispravno u ovom kontekstu.

Aplikacija je razvijena u suradnji s udrugama čiji su članovi osobe s različitim tipovima invaliditeta, a u samoj aplikaciji su obuhvaćene različite svakodnevne situacije (npr. čekanje na kolodvoru, ulazak u dizalo, prelazak raskrižja, parkiralište itd.) u kojima se često javlja potreba za inicijacijom komunikacije.

Vrlo često osobe koje žele pomoći odmah kreću u akciju, bez da uopće pitaju osobu s invaliditetom treba li joj pomoć i želi li uopće pomoć, što je prva i osnovna stvar na koju se žele uputiti korisnici ove aplikacije. Točnije, želi se naglasiti da uvijek treba prvo pozdraviti i predstaviti se te pitati osobu treba li joj i želi li prihvatiti ponuđenu pomoć, asistenciju ili ostvariti bilo koji oblik komunikacije. Ono na što dalje upućuje ova aplikacija je na koji način se pruža pomoć ili asistencija u različitim situacijama osobama s različitim tipovima invaliditeta (npr. slijepim osobama, gluhim osobama, osobama u kolicima i slično).

Susretnica, snimak zaslona.

Aplikacija na atraktivan način, uz odabir jednog od dva ponuđena avatara, prikazuje različite svakodnevne situacije te u obliku svojevrsnog kviza navodi korisnika do ispravnih spoznaja o pristupu i oblicima komunikacije s osobama s invaliditetom. Uz to, aplikacija je također i pristupačna, što znači da je mogu koristiti osobe s različitim tipovima invaliditeta, točnije ugrađene su određene prilagodbe poput opcije koja simulira rad čitača zaslona.

Ova aplikacija primarno može doprinijeti u podizanju svijesti o tome koliko je važno znati ispravno pristupiti osobama s invaliditetom u svakodnevnim situacijama, naučiti korisnika o ispravnim pristupima koji se, uz neke općenite segmente, odnose i na tip/vrstu invaliditeta, dok sekundarno potiče korisnika na razmišljanje o važnosti pristupačnih rješenja te povećava svijest o izazovima s kojima se susreću osobe s invaliditetom. 

Aplikaciju možete preuzeti iz internetske trgovine aplikacijama App Store za iOS uređaje dok verziju aplikacije za Android uređaje možete preuzeti putem trgovine Play Store.

Aplikaciju možete pokrenuti i putem internetskih preglednika putem ove poveznice.

 

Izvor: ICT-AAC

 

Povezane vijesti