Premijer Milanović: Monetizaciji autocesta protive se interesne skupine

"Ne nasjedajte na priče da država nešto rasprodaje, da se država može jedino zadužiti - ne može i neće i da će se voljom koncesionara manipulirati cijenama - nemoguće", poručio je premijer građanima

Predsjednik Vlade Zorana Milanović ocijenio je danas da prosvjede protiv monetizacije autocesta organiziraju interesne skupine koje žele da se stanje ne mijenja te naglasio kako Vlada radi u javnom interesu i želi sklopiti ugovor koji je "dobar za Hrvatsku".
Monetizacija autocesta je jedna vrlo racionalna i vrlo promišljena priča u koju nećemo ići prije nego što sve provjerimo, rekao je Milanović na početku sjednice Vlade i naglasio kako je potpuno otvorena mogućnost da u tom poslu sudjeluju i hrvatski mirovinski fondovi.

"Bude li monetizacije autocesta, hrvatski građani će se po njima voziti u najgorem slučaju u istim uvjetima u odnosu na sadašnja", rekao je premijer komentirajući prosvjede koji se organiziraju protiv monetizacije autocesta.

To rade interesne grupe kojima je u interesu da se stanje ne mijenja, ocijenio je premijer dok mu ispod prozora Banskih dvora traje prosvjed Nezavisnog cestarskog sindikata protiv davanja autocesta pod koncesiju.

"Razumijem to, prihvaćam to, ali mi radimo u javnom interesu, ne u interesu tisuću ili dvije ljudi, nego u interesu 4,5 milijuna ljudi i državnih financija. I nećemo ići u potpuno nepoznatu avanturu nego probati sklopiti ugovor koji je dobar za Hrvatsku. Ali ne po svaku cijenu i i ne ultimativno", naglasio je.

Neće se moći dogoditi, dodao je, kao što su to ovih dana neki govorili, da se usred sezone cestarina povisi za 100 posto.

Građanima je poručio da oni koji to govore ne govore istinu. "Izmišljaju. Zašto to rade građani će morati ocijeniti sami", rekao je i ponovio kako može biti samo bolje nego od sada.

"Ne nasjedajte na priče da država nešto rasprodaje, da se država može jedino zadužiti - ne može i neće i da će se voljom koncesionara manipulirati cijenama - nemoguće", poručio je građanima.

Dinici tog posla mogu biti svjetske korporacije, a potpuno je otvorena i mogućnost da budu i hrvatski mirovinski fondovi - tko bude najpovoljniji, naglašava Milanović.

To su naši fondovi, oni se sigurno neće zalijetati grlom u jagode u nešto što izlaže riziku buduće umirovljenike i njihove mirovine, dodao je.

Podsjetio je i da se u Hrvatskoj već godinama vozimo po stotinama kilometara autocesta koje nisu u režimu Hrvatskih autocesta te naveo autocestu Zagreb-Macelj i cijelu Istru.

"Ima li problema - ne, je li rješenje idealno - nije, rješenje je prihvatljivo", rekao je Milanović te ponovio kako kroz monetizaciju idu upravo za takvim, prihvatljivim rješenjem. "Ali ne po svaku cijenu i ne preko koljena", zaključio je.

Hina

Foto: Patrik Macek/PIXSELL