KARLOVAC Ove godine učenicima s teškoćama u razvoju pomažu 42 pomoćnika u nastavi

Ministarstvo znanosti i obrazovanja dalo je suglasnosti za uključivanje pomoćnika u nastavi za 44 učenika s teškoćama u školskoj godini 2019./2020., od čega je osam novih učenika, polaznika prvih razreda

 

Provedba projekta 'Škola za sve uz pomoćnike u nastavi III' nastavlja se s početkom školske godine 2019./2020. Projekt čija je povedba započela u kolovozu 2017. godine, a traje do kolovoza 2021. godine, provodi se s ciljem osiguranja adekvatne podrške učenicima s teškoćama za usvajanje odgojno-obrazovnih programa u skladu s njihovim individualnim obrazovnim i socijalnim potrebama.

Projekt je financiran iz Europskog socijalnog fonda, a ukupna vrijednost iznosi 8.154.324,00 kuna, od čega je iznos bespovratnih sredstava 7.501.978,08 kuna, dok Grad Karlovac sufinancira u iznosu od 652.345,92 kuna. Grad Karlovac provodi ovaj projekt u partnerstvu s devet osnovnih škola kojima je osnivač, a od ove školske godine u projekt se uključuje i Centar za odgoj i obrazovanje djece i mladeži Karlovac kao novi partner.

Sukladno Pravilniku o pomoćnicima u nastavi i stručnim komunikacijskim posrednicima (NN 102/2018), Ministarstvo znanosti i obrazovanja dalo je suglasnosti za uključivanje pomoćnika u nastavi za 44 učenika s teškoćama u školskoj godini 2019./2020., od čega je osam novih učenika, polaznika prvih razreda. S njima će u ovoj školskoj godini raditi 42 pomoćnika u nastavi te će im pružati podršku u njihovom svakodnevnom radu i intergaciji u redovan školski sustav.

Kako bi mogli započeti sa svojim radom, oni kandidati koji su ove godine prvi puta odabrani za rad pomoćnika u nastavi, morali su završiti 20-satnu edukaciju za uvođenje u rad. Edukaciju je provelo Učilište IDEM u Knjižnici za mlade 6. i 7. rujna 2019. godine. Na edukaciji je, osim sedam novih pomoćnika u nastavi osnovih škola Grada Karlovca, sudjelovalo i osam kandidata škola kojima je osnivač Karlovačka županija. Kroz deset sati predavanja i deset sati vježbi, pomoćnici u nastavi upoznaju se s osnovnim pojmovima, odgojno obrazovnim potrebama učenika s teškoćama, odgojno obrazovnom inkluzijom, oblicima inkluzivne potpore u hrvatskom školstvu, pravima učenika s teškoćama. Također se upoznaju sa specifičnostima pristupa poučavanju učenika s teškoćama, razvijaju metode pružanja podrške u odgojno obrazovnom procesu te razvijanju socijalnih vještina učenika s teškoćama.

Ovom su prigodom pročelnica Upravnog odjela za društvene djelatnosti Draženka Sila-Ljubenko i pročelnica Upravnog odjela za školstvo Karlovačke županije Marija Medić, zajedno sa koordinatoricama projekta, pozdravile prisutne i poželjele im uspjeh u budućem radu.

Anita Blažinović

 

Povezane vijesti