VUKOVAR Personalizirani TESI sustav za socijalnu inkluziju učenika s teškoćama u razvoju

Sudionici konferencije imali su mogućnost neposrednog upoznavanja s TESI sustavom i njegovom primjenom u svakodnevnom životu i radu u školi

 

 Prošlog tjedna održana je završna konferencija u okviru projekta 'TESI - prilagođeni personalizirani sustav za izradu alata za komunikaciju u socijalnoj inkluziji učenika s teškoćama u verbalnoj komunikaciji' u organizaciji Osnovne škole Josipa Matoša u Vukovaru.

Na konferenciji je sudjelovalo više od 40 sudionika; stručnjaka različitih profila koji rade s djecom i mladima s teškoćama u razvoju te osobama s invaliditetom, kao i predstavnici lokalne zajednice nadležni za odgoj i obrazovanje. Na završnoj konferenciji predstavljeni su i rezultati provedbe cjelokupnog projekta kao i rezultati evaluacije pilot provedbe samog TESI sustava potpomognute komunikacije u školi. Sudionici konferencije imali su, u radioničkom dijelu konferencije, i mogućnost neposrednog upoznavanja sa TESI sustavom i njegovom primjenom u svakodnevnom životu i radu u školi,  javio je Hrvatski radio Vukovar.

U Osnovnoj Školi Josipa Matoša u pilot provedbu bilo je uključeno ukupno 12 učenika različite dobi i različitih teškoća, a koji imaju određeni stupanj teškoća u verbalnoj komunikaciji. TESI sustav su učenici koristili u školi i kod kuće, ovisno o potrebama svakog učenika odnosno njihovih učitelja, roditelja i skrbnika. Drugi partneri na projektu su tijekom pilot provedbe koristili TESI u radu s gluhim i nagluhim učenicima, azilantima i pripadnicima manjina.

- Može se zaključiti da je TESI sustav suvremeni softver za obučavanje izrađen po dinamičnom modelu, na temelju najsuvremenijih pristupa učenju i može se prilagoditi svakom pojedinom učeniku sa specifičnim poremećajem, a da pritom ne gubi sposobnost generalizacije na ostale ljude i kulture. TESI sustav oslanja se na principe asistivne ekspresivne tehnologije odnosno potpomognute komunikacije, a namijenjen je ne samo učenicima odnosno drugim osobama s verbalnim teškoćama, već i roditeljima, skrbnicima, članovima obitelji, učiteljima te drugim stručnjacima koji rade s njima. Primjena TESI-ja u školi, pa i u svakodnevnom životu, je i u skladu s provedbom Cjelovite kurikularne reforme te suvremenim metodama odgoja i obrazovanja u kojima se naglašava važnost uključivanja informacijsko-komunikacijske tehnologije u odgojno-obrazovni proces, ali ovaj put u odnosu na učenike sa specifičnim teškoćama u razvoju - navode iz OŠ Josipa Matoša.

Anita Blažinović

 

 

 

Povezane vijesti