ZDRAVLJE DUHA I TIJELA Pozitivne misli i optimizam prvi su korak ka sreći

Smijeh je najbolji lijek. Trbušni smijeh potiče proizvodnju serotonina smirujući amigdalu, svojevrsni centar za strah i stres u mozgu. Bez obzira na to kako se smijete, bitno je da se često smijete

 

Optimizam se može naučiti poput neke vještine, kao i svaka druga navika koju mozak uči ponavljanjem. Često prakticirajte i 'vježbajte' pozitivne misli, a vaš će mozak biti 'istreniran' u njihovom stvaranju - zahvaljujući formiranju neuronskih puteva. Istraživanja pokazuju da su optimisti sretniji, kreativniji i brži u rješavanju problema u usporedbi s pesimistima. Prekinuti obrazac u kojemu mozak podupire negativne misli i vježbati pozitivne misli treba svaki dan.

Optimist se fokusira na ono što može kontrolirati čineći time život manje stresnim. Ne očajavajte u lošim situacijama, već ih pretvorite u priliku. Ne tražite vanjske faktore podrške, optimizam dolazi iz stanja svijesti i duha. Zato u svemu tražite nešto ružičasto, razmišljajte o lijepim stvarima, češće izražavajte dobre emocije i zahvalnost jer pozitivno stajalište vraća na put mira i unutarnje sreće.

Budite zahvalni, jer zahvalnosti povećavaju razinu serotonina (neurotransmitera koji poboljšava raspoloženje) i smanjuju razinu kortizola (hormona stresa), dok istodobno poboljšavaju motivaciju i ukupnu sreću. Svaki dan podijelite jednostavne stvari poput upućivanja osmijeha ili komplimenta, jer ljubaznosti potiču proizvodnju neurotransmitera dopamina, povezanog s osjećajem sreće i ugode. Svatko od nas može svakodnevno učiniti barem jednu dobru stvar za nekoga drugoga i primiti mnogo prednosti od malo dobre karme.

Smijeh je najbolji lijek. Trbušni smijeh potiče proizvodnju serotonina smirujući amigdalu, svojevrsni centar za strah i stres u mozgu. Bez obzira na to kako se smijete, bitno je da se često smijete. Kontrolirajte svoje izjave i zaustavite se kada shvatite da ste se počeli žaliti i prigovarati. Možda ćete se iznenaditi kako brzo prestanak zanovijetanja može promijeniti vaš pogled na svijet.

Zbog ograničenja u kretanju, vježbati možete i kod kuće. Vježbanje podiže razinu endorfina, serotonina i drugih kemikalija povezanih s osjećajem ugode, istovremeno smanjujući razinu kortizola. Za najbolje rezultate, povećajte broj otkucaja srca najmanje 20 minuta dnevno. Sigurno postoje vježbe koje možete odraditi i sami, bitno je da se razgibate i pokrenete rad srca.

Počnite trenirati vaš mozak da bude optimističan već danas.

Božica Ravlić